Thursday 28 October 2010

Modal 2 hari setengah tak berhasil | IRIS (Kdrama)

Sangat dikuasai oleh emosi sekarang. Hurmm. Dah 2 hari setengah aku laburkan masa aku, sampai sanggup untuk tidur lambat, semata-mata sebab nak habiskan tengok drama IRIS (Kdrama) cepat-cepat. Mula-mula tengok, dah suka sebab cerita tu tak macam drama korea yang pernah aku layan sebelum ni. Background dia tentang high intelligence agency. Genre drama ni kiranya part romantic part action lah. Ada similarities dengan 1 american action tv series, Alias. 



Bila syok melayan drama ni, ada pasang niat jugak nak tulis review. Story line dia menarik, dan barisan pelakon yang dipilih pun tak mengecewakan dari segi mutu lakonan mereka. Akan tetapi, ending dia sangat mengecewakan bagi aku, dan aku boleh jamin 90% audiences lain pun setuju dengan aku. Another 10% tu, mungkin dorang takde perasaan kot. Oleh sebab ending drama ini sedemikian, aku putuskan untuk tak tulis review. Buat apa nak review panjang2 (maklumlah, kan drama) sampai kena ingat balik synopsis tapi berakhir dengan kesedihan. Aku tak berapa faham kenapa ending drama ni mesti macam tu. Untuk korang yang mungkin berminat nak baca synopsis drama ni, sila lah ke wiki drama. (Even so, I believe they didn't provide the full synpsis) Aku sediakan link je. Korang tengok lah. Putting the ending aside, I'd like to give 4.5 stars (over 5) for this drama. 


According to some resources, the sequel for this drama, IRIS 2, is scheduled to air in October 2011. The main stars, Kim Tae-hee, Kim So-yeon including Lee Byung -hun who was shot at the end of the first series will return. I wonder, how IRIS 2 will be all about and how those two main characters end up. Malas berharap. *emosi lagi* 


If you have enjoyed this entry. Please feel free to bookmark it using your favorite social bookmarking site

2 Responses so far

  • da lame aku x tgk cite korea. i mean beberapa minggu. haha. last time tengok cite my girlfriend is a gumiho pon x habes sebab tenet slow. hihik

  • Unknown says:

    aku pon lame dah x tgk cite korea..
    internet kt rumah br je masuk..
    lgpon tgh cuti..
    tu yg aku balun tu.. heee

  • Post a Comment

    Have something to say? ;)