Sunday 24 June 2012

Bahan Bacaan Temuduga SPP untuk Pegawai Perkhidmatan Pelajaran Siswazah DG41

Assalamualaikum, 

Lebih 2 bulan yang lepas, aku ada kongsikan pengalaman temuduga Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran (SPP) untuk jawatan Pegawai Perkhidmatan Pendidikan Siswazah (PPPS) DG41. Sejak kebelakangan ni, aku perasan, keyword berkaitan temuduga ni dah jadi hot di blog aku. Tak pasti kalau memang ada sesi temuduga baru untuk jawatan DG41 dalam masa terdekat ni, Yang aku perasan hari tu, ada sesi temuduga untuk jawatan DH41. 

Jadi, ada baiknya kalau aku kongsi kat sini, bahan bacaan yang aku guna untuk persiapan temuduga tersebut. Klik link ini. Walau pun bahan bacaan ini untuk format 2011, tetapi kebanyakkannya masih relevan.  Untuk memastikan kerelevanan maklumat dalam bahan ni, korang boleh semak di laman web KPM sendiri. 

Selain itu, aku dan kawan-kawan lain juga ada terima bahan dari bekas pegawai atasan di Bahagian Matrikulasi, Kementerian Pelajaran Malaysia. Masalahnya, aku tak dapat nak convert file tu (.ppt) kat google documents (gdoc), atas sebab teknikal. Bukan kedekut, ok? Dah try convert, tapi bila dah jadi gdoc, sesetengah input dalam file tu hilang - yang mana untuk mengesan kenapa benda tu hilang adalah diluar bidang kuasa aku. File tu berkenaan dengan dasar-dasar baru dalam Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM). Kalau ada yang berminat, drop emel kat comment section. InsyaAllah, aku akan emel file tu kat korang.  [updated 9/4/2014] bahan ini berkemungkinan besar tidak lagi relevan memandangkan sudah 2 tahun berlalu sejak bahan diedarkan. Mohon maaf. Pautan link yg disediakan In Sha Allah masih lagi dapat membantu. 

FJ : Good luck untuk semua calon yang bakal ditemuduga. :)

NANG this entry

Additional Note : I really really wanted to help you guys with the interview materials, and really did. I sent out the materials through emails. But you guys need to understand that I am not checking my mailbox like 24 times a day. Thus, patience please. T_T

Additional Note 2: For some tips preparing for an interview for a post in Bahagian Matrikulasi, kindly refer this entry.

Update [31.12.2013] : Surat Pekeliling Ikhtisas Bil.6/1990 Kelemahan Calon-Calon dalam Urusan Temuduga Suruhanjaya Perkhidmatan Pendidikan Untuk Tujuan Lantikan ke Jawatan Tetap Perkhidmatan Pendidikan 
If you have enjoyed this entry. Please feel free to bookmark it using your favorite social bookmarking site

143 Responses so far

  • safiq says:

    SALAM ENCIK.BOLEH EMEL KAT SAYA FILE2 UTK TEMUDUGA YG SAUDARA ADA TU?
    TERIMA KASIH DI ATAS KERJASAMA YG DIBERIKAN.WSALAM

  • safiq says:

    SALAM ENCIK.BOLEH EMEL KAT SAYA FILE2 UTK TEMUDUGA YG SAUDARA ADA TU?
    TERIMA KASIH DI ATAS KERJASAMA YG DIBERIKAN.WSALAM

  • Unknown says:

    salam.. errm.. sy bukan encik.. sy cik..
    jap sy anta

  • Duniaku86 says:

    Email saya juga yer sazanazakaria@yahoo.com..tq & salam perkenalan :)

  • slm...emailkn pd sy jg ya firzah2@yahoo.com.my

  • Unknown says:

    saya dah emelkan :)

  • idin23 says:

    slm emelkan pd sya idin23@gmail.com.tq

  • idin23 says:

    SlamAslm cik, boleh emelkan pada saya. emel saya idin23@gmail.com

  • Unknown says:

    Assalamualaikum. Tolong emelkan juga pada saya. iena564@yahoo.com. TQ :)

  • salam, saya juga tolong emailkan juga..

    allya_zalia@yahoo.com


    terima kasih..

  • salam, saya juga tolong emailkan juga..

    allya_zalia@yahoo.com


    terima kasih..

  • Unknown says:

    saya dah emelkan pada semua yg request

  • Unknown says:

    Salam cik Fathiah!..boleh tolong emailkan saya di...

    asasbar@gmail.com

    terima kasih!...

  • Assalamualaikum...
    harap dapat emailkan ke.. zzyglee@yahoo.com
    moga segala usaha diberkati Allah, dimurahkan rezeki & sentiasa berada dibawah lindunganNya...

  • Assalamualaikum
    pohon jasa baik emailkan ke : zzyglee@yahoo.com
    moga segala usaha diberkati dan dirahmati Allah...

  • lit says:

    salam Cik Fathiah,terima kasih kerana sudi berkongsi pengalaman. Boleh emailkan kepada saya bahan bacaan tersebut.

    litjames001@yahoo.com

    terima kasih

  • Unknown says:

    tolong email kt saya myfasayang@gmail.com

  • Unknown says:

    tolong email kat sya myfasayang@gmail.com,

  • Assalamualaikum

    Boleh minta Cik Fathiah emelkan pada saya bahan bacaan tersebut?
    alamanda_3000@yahoo.com

    Terima kasih

  • Unknown says:

    Saya dah emelkan bahan utk yang baru minta.. semoga semua org mendapat manfaat :)

  • Unknown says:

    Salam,cik fatihat,blh tak emel bahan temuduga itu kat emel saya. rizma_min@yahoo.com

  • Unknown says:

    Salam,cik fatihat blh tak emelkan bahan temuduga dg41 pada emel saya.rizma_min@yahoo.com. bebanyak terima kasih

  • Unknown says:

    Salam,cik fatihah boleh tak emailkan saya bahan temuduga tersebut. Emel saya rizma_min@yahoo.com.tq

  • fadzil says:

    Assalamualaikum, cik Fathiah boelh tolong emelkan bahan2 tu pada saya..sksm_1004@ymail.com. Terima kasih bebanyak cik fathiah

  • Unknown says:

    Tlg emel nota pada saya. Emel saya rizma_min@yahoo.com. Terima kasih.

  • Chik Att says:

    Please emailkan utk saya .... makaji71@gmail.com

    Dah tua2 baru nak kena interview

  • salam kalau saya ingin bahan yg awak dapat tu boleh?? email: nurhidayaaqida@gmail.com..terima kasih..;)

  • This comment has been removed by the author.
  • This comment has been removed by the author.
  • alhamdulillah dah dapat terima kasih byk2 semoga Allah rahmati maaf tertekan bykkali sehingga banyak komen disini;d apapon terima kasih fathiah atas perkongsian

  • Unknown says:

    Terima atas info yang amat membantu,semoga Allah shaja yang membalasnya. Tolong emailkan saya dialamat normala0515@gmail.com

  • Suhaimi says:

    salam, bleh emelkan kat saya...amyera_ishqal@yahoo.com...tqvm

  • Salam, boleh email ke alamat saya...ikutmanomanosuko@gmail.com. semoga jasa baik anda diberkati...

  • Salam. Tolong email ke alamat saya...ikutmanomanosuko@gmail.com ...bloh tak? semoga jasa baik cikgu diberkati...tqvm.

  • salam..cik,boleh tlg emelkan kpd sya jga boleh...

    iza.hasliza87@gmail.com

  • salam..bleh emailkan kat sy..
    white_ifany@yahoo.com

    tima kasi ye..^^

  • Unknown says:

    Assalamualaikum, cik Fathiah boleh tolong emelkan bahan2 tu pada saya... Terima kasih bebanyak cik fathiah.. are_min29@hotmail.com

  • Mak Lang says:

    hi there..nak jugak bahan utk interview tu.tq in advance ok
    my email:ninianyss@gmail.com

    :)

  • Unknown says:

    hi... please sent those info 4 me at tracyusunlaingimang@gmail.com , tqvm :)

  • Unknown says:

    hi there...please sent those files 4 me at tracyusunlaingimang@gmail.com

    TQVM ^_^

  • Salam.akak pun teringin juga bahan tu. Sila email kan ke noorasmah012@gmail.com . Jasa baik cikgu dihargai. .terima kasih

  • Salam.akak pun teringin juga bahan tu. Sila email kan ke noorasmah012@gmail.com . Jasa baik cikgu dihargai. .terima kasih

  • Unknown says:

    boleh emel saya: mayyun_1001@hotmail.com
    thanks!

  • Unknown says:

    hi~boleh emel saya: mayyun_1001@hotmail.com
    thanks ya:)

  • Unknown says:

    hi~ boleh emel kat saya: mayyun_1001@hotmail.com
    thanks ya!:)

  • Unknown says:

    Saya rs saya dah emel kt semua yg request.. tp kalo ade lg yg x dpt.. sila komen skali lg ye.. ramai sgt.. sy risau ade yg tertinggal.. hrpnya bahan ini membantu

  • Unknown says:

    File sent.. do check ur mailbox.. if u haven't received them.. do let me know :)

  • salam..bleh emailkan kat sy..
    norafrazmira@gmail.com

    tima kasi ye..^^

  • salam, boleh emelkan kepada saya. alinazaini8@gmail.com terima kasih.

  • Salam cik.sy insyaallah intrvw 2 mggu lg..mohon cik email jg ke sy ye..mg dilpgkn rezeki cik.roma5593@gmail.com

  • Salam cik.sy insyaallah intrvw 2 mggu lg..mohon cik email jg ke sy ye..mg dilpgkn rezeki cik.roma5593@gmail.com

  • Unknown says:

    Terima kasih atas perkongsian pengalaman. Boleh tak En. emailkan kepada saya bahan2 tersebut. nikruhana@yahoo.com.my
    Semuga Allah memberkati diatas setiap kebaikan yg diberi. amin...tkasih.

  • Unknown says:

    Salam,blh x emailkan ke saya jgk coz 20hb ni saya interview. norw80@gmail.com.
    Tq..

  • Unknown says:

    Blh x emailkn ke saya as soon as.possible.
    norw80@gmail.com

  • Unknown says:

    Salam,blh x emailkan ke saya jgk coz 20hb ni saya interview. norw80@gmail.com.
    Tq..

  • Unknown says:

    Salam,blh x emailkan ke saya jgk coz 20hb ni saya interview. norw80@gmail.com.
    Tq..

  • saya juga mohon diemel azharzaa@gmail.com

  • mohon juga diemel azharzaa@gmail.com

  • boleh emelkan kepada saya: ratnapura_406@yahoo.com.. thanks!

  • Unknown says:

    salam :)..boleh share note yg cik ad tu x??thanx sgt2 atas kesudian cik..email sy : fauzifarhanah@gmail.com

  • Unknown says:

    Salam,cik bleh emailkan sy bahan tu?

    sitiaffisahsamin@gmail.com

    Tq Sgt2

  • Unknown says:

    Salam,nak minta email bahan tu kat email sy boleh? Terima Kasih sgt2 dpt Membantu sy

    Sitiaffisahsamin@gmail.com

  • cik...:)sy nak nota bahan bcaan tuk temuduga tu jga..:) email: rowena@live.com.my
    Thanks ya..:)

  • Unknown says:

    salam..pn nk bahan tu juga..terima kasih byk2...:)

    email : memangbatal@gmail.com

  • Unknown says:

    salam cik fathiah tlg emailkan di anizani79@gmail.com

  • Unknown says:

    Dah emel. Maaf lambat

  • Unknown says:

    saya pun nak juga...

    tolong emel kpd...
    azmimie@gmail.com

  • Unknown says:

    nak mintak juga.....emel ke azmimie@gmail.com...

  • Unknown says:

    nak juga...emel ke...azmimie@gmail.com

  • herimania says:

    Assalam cik.blh email pd sy. herizue@gmail.com
    Syukran jazilan :)

  • mrs lulu says:

    Assalamualaikum Cik Fathiah.

    Saya berharap agar cik dapat mengemail kepada saya. syafinaz_610@yahoo.com. Terima kasih.
    Hanya Allah S.W.T. sahaja yang mampu membalas jasa baik dan budi Cik Fathiah. :)

  • Unknown says:

    hrp cik dpt emelkn kpd sy...
    s.anizan@yahoo.com
    terima kasih...

  • Unknown says:

    salam boleh email kn kepada saya....lailaazzuwa@yahoo.com.my

  • Unknown says:

    salam boleh email kepada saya...azianaashrin@yahoo.com
    terima kasih

  • nina says:

    salam..boleh emailkan pd saya..w.fathini.amlina@gmail.com..thankss...

  • nina says:

    salam boleh emailkan pd sy x?w.fathini.amlina@gmail.com...thanks a lot..:))

  • Salam...saya nak juga..emailkan juga pada saya ye...terima kasih. shimah_manja9701@yahoo.com

  • Salam...boleh emailkan juga pada saya ye...shimah_manja9701@yahoo.com

  • zaki aqsa says:

    TLG EMAIL
    mzbm18@gmail.com.
    tq :)

  • zaki aqsa says:

    tlg email kt sy
    mzbm18@gmail.com
    tq :)

  • Unknown says:

    Salam.. Boley emelkn dkt sy.. ernadeeya@hotmail.com thanks :)

  • Unknown says:

    Salam boley emailkn dkt sy jugak.. ernadeeya@hotmail.com thanks ya.. :)

  • Unknown says:

    assalamualaikum cik fathiah..boleh emel dekat sy tkah89_zal@yahoo.com...sy berharap sgt ilmu ini..moga ALLAH memblas jasa awk..terima kasih ;)

  • Unknown says:

    assalamualaikum...boleh emel sy..tkah89_zal@yahoo.com...sy nak sgt ilmu ni...moga ALLAH blas segala jasa awk...tq ye ;)

  • Unknown says:

    salam...harap penulis blog boleh share material dengan saya juga... emel saya adah.saipul@gmail.com
    Hanya Allah je dapat balas budi baik encik. tq

  • Unknown says:

    slm..boleh emailkan pada saya juga..=)

    hazwani127@gmail.com

    terima kasih..moga Allah berkati kita semua.

  • Unknown says:

    salam,boleh tak tolong emelkan kepada saya bahan-bahan untuk temuduga dg41. emel saya ialah rezwa2010@yahoo.com

    terima kasih atas jasa baik saudara. hanya allah sahaja yang dapat membalasnya.

  • Unknown says:

    rpusha_89@yahoo.com...tolong emailkan pd saya juga pls
    ...tq....

  • Unknown says:

    rpusha_89@yahoo.com...tolong emailkan untuk saya juga pls....

  • Unknown says:

    salam cik ..bole email ke sy jugak x?

    zeela_1407@yahoo.com

    jazakumullahu khairan kathira..;)

  • Beti says:

    Mohon emelkn ke yusninor@yahoo.com.my

  • Beti says:

    Mohon emelkn pd sya yusninor@yahoo.com.my TQ!

  • salam , mohon emailkan fail untuk saya cheana72@gmail.com
    terima kasih.

  • salam, mohon emailkan pada saya cheana72@yahoo.com
    terima kasih

  • salam dik,,tolong email kat akak
    ummuzainur@yahoo.com
    syukran jazilan,,,

  • Anonymous says:

    Assalam minta tolong email kan ke angah_cdy@yahoo.com.my

  • Unknown says:

    Assalamualaikum..Cik Fathiah, mohon emailkan file kt saya... umi_dini@yahoo.com ....Syukran

  • Unknown says:

    Assalam..mgk tlg email boleh...trm kasih..jasamu di kenang
    Maszarina611@gmail.com

  • Unknown says:
    This comment has been removed by the author.
  • Unknown says:

    Waalaikumussalam. . Dan sent.. maaf ye.. lambat.. sibuk sket lately

  • Unknown says:

    Dah sent.. maaf ye.. lambat

  • asslam...boleh emailkan kat sye jgak x ? :)
    feenaz_ukm88@ymail.com
    mkasih bbyak.... ;)
    smga d rahmati....

  • asslam...
    boleh send kt email sy jgk x..

    feenaz_ukm88@ymail.com

    t.ksih bbnyak.... ;)

  • assalamualaikum..

    minta tolong send pada saya ye..

    yazidsaat@gmail.com

    terima kasih..

  • Cikgu ICT says:

    assalamualaikum..mohon emel kan bahan kpd sy jika tak keberatan...tq... akmar2106@gmail.com

  • Unknown says:

    assalamualaikum....saya pn nak minta tolong emelkan bahan tu untuk saya....tq...zana6373@gmail.com

  • akokedut says:

    cik fathiya.... saya pon nak bahan2 temuduga jugak.. email kan yea.. :) i_kiasephia@yahoo.com

  • akokedut says:

    cik fathiya.... saya pon nak bahan2 temuduga jugak.. email kan yea.. :) i_kiasephia@yahoo.com

  • Unknown says:

    salam..saya nak juga bahan2 temuduga,,ni email sy ye : rakit_buluh84@yahoo.com

    tq :)

  • Unknown says:

    salam..saya nak juga bahan2 temuduga,,ni email sy ye : sue_dccu83@yahoo.com....t.ksih byk2 ye

  • bleh send kn document temuduga pd email sy..zahriah5586@gmail.com..time kasih..

  • Unknown says:

    salam.. boleh emailkan fail tersebut. ni email sy : azirazakaria85@gmail.com. terima kasih

  • Anonymous says:

    Send bahan² temuduga pada saya juga ya. myownrisk04@yahoo.com

  • sharizah says:

    cik fathiya.... saya pon nak bahan2 temuduga jugak.. Boleh tolong email kan

    sharizah2003@yahoo.com

  • sharizah says:

    bleh send kn document temuduga pd email sy..

    sharizah2003@gmail.com
    terima kasih

  • SALAM CIK.BOLEH EMEL KAT SAYA FILE2 UTK TEMUDUGA YG SAUDARI ADA TU?
    TERIMA KASIH DI ATAS KERJASAMA YG DIBERIKAN.WSALAM
    moonluvstar@gmail.com
    minta tolong ye

  • Unknown says:

    assalamualaikum saudari. sy jg ingin file dokumen bg temuduga dg41 yg dimaksudkan. mohon share ye. semoga Allah memberkati setiap kebaikan dan keikhlasan yg saudari berikan pada kami. Tq in advance.
    emel : nadiahdolah@gmail.com. thanks again.

  • Mr.Que says:

    salam. boleh emailkan ke alamat saya ilamisra@yahoo.com. terima kasih.

  • salam. harap cik dapat share dan bg panduan pada saya. ini email sy:

    nesma_husain@yahoo.com

  • zaharah says:

    Assalam...cik.tima kasih atas perkongsian info yg berguna.boleh emailkan pada saya zarahibrahim2012@gmail.com. tima kasih

  • Cik Oasis says:

    salam cik..sy nk minta emelkan juga bahan ke zulaiha90@yahoo.com..trm ksh sis..smga Allah mbls sgla jasa baik cik..

  • Unknown says:

    assalam..saudari boleh tolong emelkan juga pada saya mawar_puteri89@yahoo.com..terima kasih ye,

  • Unknown says:

    Assalam..nak jugak bahan-bahan spp..email saya lechuk.ema@gmail.com..tq bebanyak

  • Unknown says:

    Assalam saudari. saya nak jugak bahan-bahan temuduga ne. email lechuk.ema@gmail.com..tq sgt2 hanya Allah yang mampu membalasnya..^-^

  • Salam. Sy pun mahu juga. Boleh email d 10janks@gmail.com
    Thank you!

  • asaalamualaikum pemilik blog ini yang budiman,
    boleh dapatkan bahan tersebut, dimahaqitah@gmail.com..
    terima kasih

  • hi, boleh email kn pada saya... urgent ni... hope dapat respons ASAP.. thanks

    asilatulamirah@yahoo.com

  • email please.. asilatulamirah@yahoo.com

  • Unknown says:

    nk jugak... fazlinelyn@yahoo.com
    tq..=)

  • Unknown says:

    nk.... fazlinelyn@yahoo.com
    tq...=)

  • Unknown says:

    nk...fazlinelyn@yahoo.com
    tq =)

  • ibtisam says:

    salam. sis, sy nk jgk boleh? tlong emelkn kt sy, ibtisamdaaiman@gmail.com t.kaseh =)

  • Hafazah says:

    salam cik..emailkan untuk saya jugak..perlu sangat2...syukran
    siti.nurhafazah@gmail.com

  • Unknown says:

    Assalam..boleh tak emelkan pada saya..nasrahedayu@yahoo.com...terima kasih..semoga Allah permudahkan segala urusan awak

  • Unknown says:

    Assalamualaikum..boleh tak emelkan pada saya..imtiaz87_misra@yahoo.com...terima kasih..semoga Allah permudahkan segala urusan awak

  • Unknown says:

    Salam. Mohon Cik Fathiah emailkan kepada saya juga. Terima kasih. Jazakallahu khairan kathira. Kebaikan yang banyak atas perkongsian. Email saya: ielakirana@yahoo.com

  • Unknown says:

    salam cikk..mohon cik emelkan kepada saya juga..semoga ALLAH membalas jasa baik cik...
    sitibainunm@gmail.com

  • Unknown says:

    salam cik.. emelkan kepada saya juga ye.. sitinurhabsah@gmail.com moga tuhan merahmati cik..

  • Post a Comment

    Have something to say? ;)