Monday 28 March 2011

Entri ala2 diari *rolling eyes*

Assalamualaikum,

Oleh sebab esok dah start mggu baru, yg bermakna kita2 semua dah start balik ke kelas, atau ke tempat keje, jadi aku rs ade baiknya utk diri aku update belog mlm ni. Baru je lepas masak utk bekal esok. Malas nak bangun awal pagi, sbb tu masak malam. Ye, aku ni pemalas. Utk lelaki2 sekalian, jangan cari calon isteri yg pemalas mcm ni ye. Ouh, ya. Aku masak kari. Ni lah 1 benda psl kari yg aku x reti. Kari aku x cantik mcm kari yg mak aku masak. Siyes la, x pandai nk masak kari. Oh, bukan, in general, aku bukan pandai masak pon. Sekali lg, lelaki2 sekalian, jgn cari calon isteri yg x pandai masak mcm aku. 

Tomorrow will be a long day for me. Walopon ade extra free time waktu skolah, tp ade extra class pulak after school hours. In other words, balik lambat sket lah esok. -.- Oleh sbb daylight savings dah start, esok bermula lah hari aku menjadi mangsa keadaan. Haha. Daylight savings punya pasal, pagi esok, before subuh abes, dah kne terpacak kt bus stop, tggu bas nak pegi skolah. Dah la esok first day join tutor group. Kalo jamned teruk jugak otw nk g skolah, x pasal2 nnti terlepas form time. Apa pulak kata cikgu nnti. No-No. Nanti x mcm professional pulak. 

tak perlu nk zoom, xde menda menarik pon
Rs mcm skejap je masa berlalu. Few days lagi, dah nk masuk bulan 4. Rs mcm baru je masuk bulan 3. Aku ni, tiap2 hari duk pangkah calendar. X sabar nk balik kot. Maybe. Entahlah. Kalo xnak pon, kne balik jugak. Aku ade 'hutang' dgn rakyat Malaysia. Bukan nk jadi patriotik sgt. Tp, aku rs, sbg org Islam, aku ade tanggungjawab nk 'bayar balik' duit cukai rakyat sara aku blajar kat cni 4 tahun (lg setahun aku sara sendiri). Sbb tu, bila ade kwn2 lain yg pnah blajar kt oversea jugak, ckp kt aku, "buat ape balik? stay sane je, lagi best.. nnti kalo balik x best, menyesal, etc etc.." Ntah.. mungkin dorg x faham. Biarlah. 

Ouh ya. Bila aku fikir2 balik, aku rs, aku kne ade organizer lah. Kesian, kan? Xde organizer/diary, smpi kne jot down everything kt wall calendar. Calendar free plak tu! (dpt free ms beli brg sport) Adoi.. cheapskate la.. Hukhuk. So, b4 aku beli, ade sape2 nk hadiahkan organizer x? Haa? Ade org nk belikan ipad2? Wohoo! Hahaha.. perasan je lebey. Angan2 atas punggung rusa (ayat mak aku) laa, nak pakai ipad2. :(

Nota: Aku nak sgt cerita psl pengalaman aku kat skolah. Nnti la ye.. skrg belum sempat.. 

FJ : Ya Allah, bantu aku untuk perbaiki diri ini, menjadi lebih baik dari hari2 sebelumnya. Sungguh, aku amat perlukan petunjuk-Mu Ya Rabbi, Ya Rahman, Ya Rahim.. 

If you have enjoyed this entry. Please feel free to bookmark it using your favorite social bookmarking site

Post a Comment

Have something to say? ;)