Saturday 12 March 2011

Praktikal kat skolah omputih (lagi)

Assalamualaikum,

Setelah 2 minggu aku bersenang-lenang dgn fikiran yg serabut-serabai, akhirnya, aku dpt jugak confirmation perihal placement aku. Hukhuk. Xtaw lah nk gambarkn perasaan mcm mane. Org lain dah 2 mggu start placement, dah progress byk dah. Aku br nk start. Dalam seminggu pertama penantian aku, semangat nk pergi skolah still melonjak2. Masuk minggu kedua, aku pon x taw lah ke mana semangat tu pergi. Agaknya, dia melonjak tinggi sangat, smpi hilang ditiup angin musim bunga. Kali ni, lg skali, dpt skolah all girls'. Pon, aku x taw jugak nk react mcm mane. Dlu, ms placement dah dpt 'skolah agama' (read: catholic school) pompuan. Ni lg skali. Jauh ke x? Xde lah jauh sgt kot. Lebih kurang sejam dr rumah kalo naik public transport. Ouh ya. Name skolah tu, Ursuline High School, specialized in business and language. So, aku plan, nnti aku nk join business club dorg. Tgk lah mcm ni. Skolah ni kt wimbledon, zone 3 london. Kena beli travelcard nmpk gaya. Tp, mahal. Dan allowances pon x masuk2 lagi. T.T

Lepas presentation td, entah mcm mane, aku terfikir utk pergi skolah tu ptg hr ni. Bukan nk mengajar terus, cume nk tgk berapa lame ms nk ambek utk smpi kt sane, surrounding dia mcm mane, jauh ke x dgn bus stop or rail station, etc. Mungkin jugak, aku cuba nak himpun balik semangat yg dah berterabur ntah ke mana. Nak mengajar pon kne ade mood wei. Pernah dgr x, teaching is an art? X pnah? Pi tanya cikgu angpa sema. Ok-ok. Jadi, ape hasilnya? Boleehhlaaa.. 

jalan ni menghala ke atas bukit.. nasib skolah tu x kt atas bukit.. semput nnt aku..

Aku agak ragu2 sebenarnya. Sbb nmpk mcm skolah ni kecik je dan bangunan dia x mcm bangunan skolah. Mcm rumah org pon ade. Mungkin skolah ni mmg kecik je kot. Duk berlegar2 depan tu, smbil ambek gmbr utk letak dlm blog, aku rs org mungkin fikir aku nk stalker kot. Haha. Yelah. Smpi sane dlm pkol 6 mcm tu. Waktu maghrib. Dah gelap. Tibe2, ade org duk ambek2 gmbr kt skolah tu, dr luwa pagar yg berkunci. X ke semacam? 

gmbr pon blurry je, nmpk sgt xde mood
Bila aku jalan ke depan sket, barulah aku btol2 sure, yg ni lah sekolahnya. Sbb ape? Haaa.. pandai! Sebab ade terpampang kat situ, Ursuline High School. Ouh ya. Walopon ni adalah all girls' school, tp, dia punye A-Level ade je boys. Beselah kt cni, bile masuk A-Level, dorg akan cmpur dgn skolah boys yg berdekatan dgn dorg. Konon nk collaborate n share resources. And, aku pon nnti, mungkin skali skala akan kne transfer jugak ke all boys' school tu. Hahaha *evil laugh* Ouh, aku x btaw ke, aku kne ngajar budak A-level? :D

FJ : Keje blambak. Tapi kurang rajin. Mcm mane nk tambah rajin tu? Kalo nk tambah rajin senang mcm nk tambah berat badan, aku mmg confident jek.

If you have enjoyed this entry. Please feel free to bookmark it using your favorite social bookmarking site

Post a Comment

Have something to say? ;)