Wednesday 16 February 2011

Satu hari di kingston

Salam,

Pertama skali, sblom aku start ape2, Salam Maulidur Rasul utk semua umat Islam di seluruh dunia. Kat msia hari ni cuti am, kan? Maka seronok la seme org yg keje kerajaan, dpt cuti extra lg. Manfaat ke x cuti tu, jgn tny aku. Smalam, 14 februari, Vday. Aku bukan nk cite psl masyuk celeb Vday, tp nk cite pasal perangai 'tak senonoh' classmates aku dgn aku skali. Smalam hari isnin, budak2 pgce lain pening dahi duk bglumang dgn placement, kitorg seme beronok2 pulak kuwa buang duit. Apa mimpi pon aku xtaw, tp kitorg 1 klas pakat2 nk g main bowling kt kingston. Mula2 aku igt ade 2-3 ketul je yg nak join. Rupenya, 11 org yg join. Klas kitorg ade 13 org je. Seme melayu pulak tu. Layankan je lah, sementelah kitorg x pnah waima skalipon kuwa hang out same2. Time main bowling ok lagi, sbb kan weekdays, org g keje, so x ramai org waktu tgh hari. 



depan masjid kingston; langit cantik
Aku x la terer pon main bowling smpi skali baling berterabur pin jatuh. Cume boleh la nk tunjuk ajar sket2 utk org yg xtaw main. Hakhak. Ade peningkatan jugak anak didik bowling aku tu. Dah abes main bowling n solat asar, kitorg g tgk wayang, cite kartun. Separuh je yg join. Kitorg tgk cite Gnomoe and Juliet 3D. Best woo~ Comel2 kartunnya. Nanti kalo aku rajin, aku buat review psl filem tu. Esok2 la ye. Mlm ni ade keje lain. Cite tu abes dlm pkol 6.30 ptg mcm tu. Kuwa je screen, bapak ramai gile org kt foyer! Ha ah, office hours dah abes n hari tu kan Vday! Wajiblah org ramai. Pakwe-makwe duk bkepit2 bwk bunga masuk screen, dgn pop corn, coke dan x lupe jugak coklat.

Perut masing2 dah buat show dah. Oleh sbb kt situ ade kedai makan halal, kitorg decide nk dinner kt situ je. Smpi je kt entrance restaurant tu, mak aii~ Ramainye org! X memasal kitorg kne tggu dlm 15 minit utk seating. Name kedai makan tu Frangos. Sempena dgn Vday, maka byklah decor2 bentuk lep-lep kt Frangos tu. Belon la, free gift (coklat) la.. Pon aku x kesah. Dinner smalam, classmate aku, Farid baik hati nk belanja. Dan kitorg pon baik hati jugak, xde la smpi pow dia smpi kering bile dia ckp nk belanja. 




Dah abes makan, sembang2 dan bicara hati sket, kitorg gerak balik. Nice jugak mcm ni skali skala dgn classmate. Next time, maybe bleh libatkan 13-13 org. Lg meriah iye dak? 

If you have enjoyed this entry. Please feel free to bookmark it using your favorite social bookmarking site

Post a Comment

Have something to say? ;)