Monday 20 February 2012

Arak perbarisan, bukan arak minuman

Assalamualaikum,


Hari sabtu lepas, aku sempat (ceh, mcm x byk ms free je kan) gi Dataran MPK, Kemaman utk join perarakan Maulidurrasul peringkat daerah kemaman, 2012. Ramai oi orang kt sane. Sampai2 sane je, sedang elok peserta2 dah mulakan perarakan. Kiranya aku sampai tu, dah memang terlepas perasmian dan ucap tama majelis la. Peserta yg ambik bahagian pon boleh tahan ramainya. Menurut surat khabar Sinar, kesemua peserta berjumlah 40,000. Entah ya, entah tidak. Maklumlah, bukan boleh percaya saya surat khabar kt Malaysia ni. Heh~ Perarakan dimulakan dengan barisan yg dikepalai oleh MB Terengganu sendiri, YB Dato' Ahmad bin Said, dan YB Dato' Shabery Chik, selaku ahli parlimen kemaman.

Sempat la jugak snap beberapa gambar di kalangan peserta yg ambik bahagian. Boleh tahan kreatif dan bersemangat jugak dorg ni. Modal mesti besar tu, kalo dah baju nak same, aksesori nak same, sepanduk lagi, kan?

dorg ni, siap berkawad lagi, smpi habis berbarisan pulak tu
 - Majlis Perbandaran Kemaman 

nmpk replika org2 tu? mereka guna gear utk gerakkan org2 tu mengelilingi replika kaabah
- TATIUC

yg ni mmg x menahan.. siap berpayung tuh! - salah satau penyertaan JKKK

Replika kaabah paling besar - Pesama Timber Corporation
Bukan kesemua peserta ambil bahagian utk pertandingan. Ada jugak yg hanya menyertai, utk memeriahkan lagi sambutan. Yg aku igt, utk kategori Badan-badan kerajaan dan bukan kerajaan, tmpt ke-3Jabatan Kerja Raya, tmpt ke-2, Pejabat Agama Daerah Kemaman dan johan sudah semestinya Pesama Timber Corporation. Berbaloi lah jugak kalo dapat bawak balik RM5,000 dgn trofi, kan?

Selain aku dapat makan free, dengar konsert nasyid free, aiskrim nestle free dan jugak duit RM10 dari JKKK, ayah aku dapat rezeki cabutan bertuah. Haha. Kami sekeluarga mmg susah sket nk melekat rezeki cabutan bertuah ni. Tp hari sabtu lepas, sekali dpt, 2 kali pulak tu. Berbaloi la jugak, dapat electric thermal airpot dengan toto narita, kan? Kalo kire dalam jumlah wang, dah lebih RM200 jugak nilai barang2 tu. 

baru je start perbarisan, budak ni dah tunjuk muka bosan
FJ : Seronok jugak sertai aktiviti macam ni. Bg aku, personally, kalo xde unsur politik yg ketara sgt, benda2 mcm ni akan jadi agak fun jugak. Tapi, kalo masuk campur hal politik, payah la. - mungkin aku ckp mcm ni, sbb aku x dgr ucapan perasmian dari MB. Kahkah. 
If you have enjoyed this entry. Please feel free to bookmark it using your favorite social bookmarking site

Post a Comment

Have something to say? ;)