Thursday, 11 November 2010

Industri baru : penternakan lemak dalam badan. Apa kata anda?

Badan rasa lemau, bermalas-malasan. Walhal, ade essay yang mesti disiapkan. Disebabkan ketepuan dan tak sanggup lagi untuk meneruskan perjuangan dalam industri penternakan lemak yang bermula sejak hampir 2 bulan yang lalu, aku putuskan untuk keluar jogging. Pkol 2 ptg, lepas solat asar, aku kuwa jog pelan2 dari rumah ke tesco. X pasti tujuan asal untuk ke tesco, atau jog. Aku hayun kaki dan badan yg sarat dgn lebihan lemak ni perlahan-lahan. Lepas 5 minit, aku semput. Nafas x berapa betul, pening2 lalat sket dan rs sakit dada. Berhenti kejap jog smbil jalan laju2, then smbg balik. Sedikit memaksa diri. Biarlah.

Suhu 8 darjah celcius walopon sunny. Sejuk. Tapi, aku teruskan jugak. Tak ada siapa yg hiraukan aku. Kalo kat malaysia, pkol 2 tgh hr, matahari tgh terik memancar dan aku jog kt kwsn perumahan org mcm yg aku buat td, mmg dah byk mata-mata yg memandang dan label aku gila. Kat sini, xde sape yg peduli. Kalo ade pon, aku yg x peduli kt dorg. Lgpon, aku mesti jugak kuwa. Perlu cari ilham mcm mane nk mulakan essay. Then boleh pulak pegi update blog dlu. Essay? Kena segarkan otak dan badan. Mungkin aku perlu 'putus asa' dgn industri penternakan lemak aku tu. Hasil tak lumayan, kan? Hehe

Smpi tesco, beli brg sepam dua, then gerak balik. Lepas kemas brg2, aku putuskan utk keluar lg skali. Cuma walking. Grab camera dan gloves (sbb sejuk sgt), kemudian melangkah keluar. Suhu turun 1 darjah celcius lagi. Jam menunjukkan pkol 3.15 ptg. "Lg sejam nak maghrib. Patutlah makin sejuk." Jalan2 x jauh pon. Snap gmbr 10-20 keping, dan balik. Tak tahan. Sejuk sgt. Ouh ya, psl camera. Dah beli camera baru :P Sebab aku beginner je, so hasil 'tangkapan' xde lah semenarik mana. 




keluar sorg diri, sape nk tlg ambekkn gmbr, kan? mcm ni lah jadinya

nearly sunset


FJ : I do not autumn that much. The wind, the coldness, the gloominess. But the fact that it looks golden-yellowy with brown leaves falling from the tress, make it beautiful and unique. :)
If you have enjoyed this entry. Please feel free to bookmark it using your favorite social bookmarking site

2 Responses so far

  • im loving the fall colour the most of all the 4 seasons. best je tengok. rasa macam ada dalam wallpaper kat dalam komputer hahah. man...i wanna go to a 4 season country now! XP

  • me too.. love the color
    do come to uk danial! :P

  • Post a Comment

    Have something to say? ;)