Sunday 7 August 2011

Perbualan dgn mak #2

Assalamualaikum,

Lokasi : Dapur

Mak : Jom kita buat kuih puteri mandi hari ni.
Aku : Boley saje..

***

Mak : K.long ambek nyor (baca: kelapa) tu parut dengan mesin nyor. Nanti nak buat kuih.
Aku : Laa.. anak jantan ada, nak suruh anak pompuan jugak buat benda ni? Amat, meh k.long ajar mcm mane nk mesin.
Amat : Jom. Amat bukan x reti. Tapi, mak yang x bagi buat.
Aku : Hah? (dengan pandangan x percaya)
Mak : Eh, x boleh. X boleh. Anak laki mak ni kecik lagi. Nanti kena tangan, luka. Susah nak menulis kat sekolah nanti.
Aku : Mcm tu pulak? Dah tu, anak pompuan mak ni, nanti nak sarung cincin. Kalau luka kena mesin nyor, nanti tangan x cantik dah. Mak jugak yg nak sgt anak mak ni kawin, kan.. *sakarstik* 
high-5 dgn amat
Amat : Ntah. Betul3.

Mak jeling dgn riak tak puas hati, sambil melayangkan sedas cubitan di lengan kiri aku.

FJ : We combine sarcasm with jokes in our family :)
If you have enjoyed this entry. Please feel free to bookmark it using your favorite social bookmarking site

2 Responses so far

Post a Comment

Have something to say? ;)