Saturday, 20 August 2011

Kisah 20 August 2011

Assalamualaikum,

Dah genap 11 minggu aku balik. Rasa rindu pulak nk return to UK. Kt UK, byk benda yg berbeza - in terms of situation. X mcm kat cni. Kat sane, aku rase aku lagi rapat dgn org lain berbanding bila aku dah balik. Mmg la jaraknya jauh, tapi masing2 saling berhubungan. X kire sibuk mana pon. Mungkin btol org ckp, jauh di mata, dekat di hati. Dah jauh beribu2 batu, baru nk ingat selalu. Bila dekat, ada mcm xde je....

Mlm td, b4 tdo, tibe2 aku teringat psl tarikh 20 August 2011. Tarikh passport aku expire. Dah genap usianya 5 tahun. Terus aku bukak drawer, ambek passport. Selak helaian2 passport dan tgk cop2 yg terpampang melekat kt muka surat passport aku tu. Betul, aku x boleh putar balik masa. Aku x boleh balik ke masa lalu. Bukan aku nk hidup dalam masa lalu. Cuma, kadang2 mengenang masa lampau mampu buat kita gembira dan tersenyum, kan? Setiap cop yg ada dalam passport aku, aku boleh ingat kenangan2 sewaktu di tempat2 tu. Dengan siapa aku pergi, apa yg sedih, apa yg happy.. Semuanya terlayar balik depan mata aku, mcm aku tgh tgk skrin layar. 

Bila tgk balik passport, aku jadi sedih. Rasa mcm dgn matinya passport aku tu, mcm kenangan2 yg ada kt situ pon mati jugak. Ya, aku tahu aku merepek. Suka hati aku la nk merepek ke, ape ke. Maybe sbb aku sedih bila fikir, lepas ni, aku da x bleh nk 'terbang' ke sana sini lagi. Unless aku buat passport baru la kan. Tapi, nk buat passport baru, busuk2 nak kne ade RM300. Utk seorang penganggur mcm aku ni, RM300 tu, sgt sgtlah tinggi nilainya. Lagipon, org menganggur, mana ade duit nk g makan angin, kan? Mimpi la ko wan... 

[source]
InsyaAllah, jika diizinkan-Nya, suatu hari nanti aku nk buat jugak passport baru. Aku akan teruskan kesukaan aku utk meneroka tmpt org. Tgk keindahan ciptaan Allah. Yg paling penting, aku nak tunaikan hajat nenek aku :) 

FJ : Life is too precious for you to upset with something. It's too short for you to regret things you've done.  
If you have enjoyed this entry. Please feel free to bookmark it using your favorite social bookmarking site

2 Responses so far

  • Unknown says:

    Thought it was something that happened on 20th Aug 2010. Btw, lately I have been caught with Guildford's weather feelings. Every day during this fasting month, when I entered any cold air conditioned room let say "surau", I would feel and imagine that I am at the Quite centre, refusing to surrender to the coldness. Feel much of Guildford deep down inside...

  • see.. i told u.. someday, when the time comes, we'll miss the old time.. we'll miss being in UK.. Guildford esp..

  • Post a Comment

    Have something to say? ;)