Monday 19 May 2008

Jamuan kat rumah kami

Alhamdulillah, 2 perkara penting dlm minggu ni dah pon berlangsung dgn jayanya. Syukur aku panjatkan ke hadrat Ilahi. So, seperti yg dijanjikn, ade 2 perkara aku nk cite kat sini. Tp, buat one by one ye, sbb mcm byk je yg aku nk cite. Mule2, cite psl makan2 yg naemah buat + birthday party utk firdaus (aishah yg organize). Nk btolkn sket ye~ Majlis tu bkn semata2 utk celebrate birthday firdaus je, sbb org yg byk bersusah pyh dr segi tenaga & material, adalah naemah. Dia dah niat nk buat makan2 sket, jemput org dtg rumah. So, dia mintak tlg aku buat satay ngan kuah kacang. Aku da janji nk tlg, dan alhamdulillah, walopon busy ngan training dance, aku still bleh manage mase nk tlg dia. Even penat sket, berbaloi dgn usaha kami dgn bantuan bdk2 1 rumah. X byk gmbr yg sempat di-captured sbb seme org busy. Ade la sket2.

Mase duk siapkan juadah.. Iron Chef in the kitchen~

Still dlm proses penyediaan

Blom mandi lagi, dah turun p bakar satay.. Tanak bau asap.. keh2

Mase duk bakar satay ni, rs mcm jadi pengusaha satay berjaya lak.. Haha. Mau x nye. Ade la dlm 11 kilo ayam. Bile aku cite kat mak, mak ckp "Hebat Kak Long. Mcm x caye jek mak. Kalo kat rumah, x yah ckp nk wat 5 kilo, nk suro masak hari2 pon susah." Haha, ade2 jek mak aku. Aku pon mcm x caye. Hari ini dalam sejarah~ Patutnye jemputan mule dtg pkol 11, tp beselah, even duk UK, org melayu still nk kekalkn term 'janji melayu' dorg. Agak frust jugaklah sbb ramai yg x dpt hadir atas sbb2 yg x dpt dielakkan. Xpe lah, xde rezeki dorg la tu.

Ni da mandi~ Ramai org duk enter frame

Duk berlatih tgh2 alam

So, sementara tggu org dtg, team dance kitorg sempat la berlatih 1-2 kali lagi. Ms berlatih tu, kat tmpt terbuka, blakang flat. Adelah beberapa hidden audience yg tgk performance kitorg. Lawak pon ade. Ade org tgh bakar satay, ade org tgh nari. Mesti dorg pk, "What the hell in this world they're doing over there?" Nway, who cares? Bkn ganggu sape2 pon. Music pon, pasang gune speaker hp, bkn kuat sgt. Bile org dah ramai, majlis jadi makin meriah. Bkn slalu dpt berkumpul mcm tu. Besenye hari raya jek la. Aku x lame2 pon layan tetamu, sbb ade commitment lain. Cite len kali ye~
If you have enjoyed this entry. Please feel free to bookmark it using your favorite social bookmarking site

Post a Comment

Have something to say? ;)