Friday 1 July 2011

cuti2 menganggur

Assalamualaikum,

Seingat aku, ini adalah cuti menganggur pertama utk aku dalam seumo hidup ni. Ok, aku define cuti menganggur sebagai cuti lepas belajar dan x keje. Lepas spm dlu, keje. Lepas matriks pon keje. Skrg je.. x keje, tp tggu keje. Cuti2 sebelum ni x declare cuti menganggur sbb cuti sem or cuti nk sambung blajar, kan.. Kehkehkeh.. So, ape yg aku buat selama nearly sebulan aku dah balik? Utk pembaca2 yg dah sedia taw, mula2 smpi dlu, aku busy dgn wedding. Errr.. bukan wedding aku, wedding cousin aku. Then, wiken lepas, aku g selangor. Ronda-rondi sekitar shah alam n putrajaya. Bukan ronda sgt pon. Ade urusan sket. P kenduri kawin kwn dgn lapor diri kt bmkpm. Gerak dr dungun pkol 10.30 pagi, smpi shah alam pon dah ptg, dlm pkol 5.30. Lame gile journey. Mmg laju gile lah bas tu.. 

Sbb kali ni aku bawak adik aku, so aku ajak cousin aku yg tggl kt pinggiraan USJ tu, pegi i-city. Kalo ikutkan aku, xde lah nk pegi sgt (sbb dah pegi), cume nk bawak angah jalan2 kt situ. Malam wiken. Org mmg ramai. Tambah plak dorg kt i-city ade buat reptile show. Siap boleh ambek family photo dgn reptiles n birds u ols! Aku mmg x ambek la. Geli kot dgn iguana tu. Semacam jek.. (aku mmg geli dgn reptile). So, ape yg aku buat? Jalan2 ambek gambar la.. ape lagi..



Well, antara sebab aku p putrajaya, ialah; attending a friend wedding. Kwn aku yg pompuan tu, nama dia huda. Bila masing2 dah abis blajar, kt event mcm ni lah besenye kitorg gather. Waktu g kenduri huda tu, jumpe jugak kwn2 lain yg dr university yg same ms kt UK dlu (siyesli, bile sebut UK dlu, rase mcm rindu nk balik sane). Basyeer, kak my, zali a.k.a abg long, AC, Nazim & k.amal, iman, am, syam, mior, pian and kak yanti. Tu je lah yg sempat aku jumpe. Xtaw la kalo ade lg yg lain dtg, tp x sempat jumpe, kan.

The next day, pegi lapor diri kt bmkpm, putrajaya. Lapor diri x smpi 3 minit pon. -.- Disebabkan aku pegi sane dgn cousin aku, so, kitorg bertiga jalan2 la kt area putrajaya tu. Bkn jalan beria sgt, sbb sane PANAS x hengat, nyah! Tmptnye mmg la cantek and aku suke dgn architecture di putrajaya. Cume, sbb panas sgt, x bleh nk tahan jalan lame2. Ish, mmg la x cair.. adoii.. >.<

Aku balik terengganu hari berikutnye (selasa). Bas pagi. Ade cerita x bleh blah dlm journey back. Aku kne tahan nk buang air kecik 3 jam bai! Dari pkol 11 pgi, membawak ke pkol 2 ptg. Hah, sape berani nk celen kasi taw aku. Waktu kt highway (gambang) aku da mintak dgn pak cik driver bas tu, benti kt hentian sebelah gambang, nk g toilet (ms tu aku dah tahan selama 2 jam). Taw driver tu jawab ape? "Jap lagi la benti.. nk sampai chendor dah ni". Mmg stendet driver bas, benti rehat kt chendor, tp aku yg x tahan nk buang air ni pe cite? Menderita tu, toksah ckp ah. Jap la sgt kan. Sejam jugak dr gambang nk ke chendor tu. Korg seme bayanglah.. Dalam saat2 genting mcm tu, dibuatnya aku terkucil dlm bas.. Aishh.. mmg trauma hidup jadinya nnti.

FJ : Dah malas dah nk update byk2. Jap lagi nk gerak g johor plak.

If you have enjoyed this entry. Please feel free to bookmark it using your favorite social bookmarking site

Post a Comment

Have something to say? ;)