Tuesday 12 July 2011

Jalan-jalan Johor

*entry tertunggak - dah dekat 2 mggu*

Assalamualaikum, 

It's been 2 days since I return from Johor. Jalan2 lagi, sementara masih menganggur. Hah, dah taw menganggur, duit xde, pi perabih duit lagi sape suro? Ok, journey ke johor dr dungun, took about 9 hours kot. Lenguh pinggang aku duk dlm bas. Pkol 7 pm, smpi Pasir Gudang bus station. Badan penat x yah ckp lah. Smpi rumah sewa adik aku, pening kepala tgk rumah pecah. Kesian dorg kne kemas rumah. 

On Saturday, kuwa tgk wayang lepas isi perut. Cite ape? Transformers: Dark of the Moon. 3D version punye, KCL, JB. Nk review pasal movie tu pon, x kan kat cni kot, kan? Nanti, kalo aku rajin, aku buat la entry lain utk review. Kalo rajin, ye :P Pegi tgk wayang, xkan sorg2 kot, kan? Kami pergi bertiga. Aku, adik aku dan Mr Johor. Movie start pkol 1, abes dlm 3.30 mcm tu kot. Lepas solat kt sebuah masjid ni, kitorg gerak balik ke PG. Oh, haa.. Pasal masjid tu. Ade something yg unik (pd mata aku) tntg masjid tu. Mungkin sbb architecture-nya yg x seperti masjid2 biasa yg aku pnah jumpe. Mksd aku, biasanya masjid ade main kubah kan? Tp, masjid ni xde. Dari jauh, nmpk mcm bangunan lame yg ditinggalkan pon ade. 

menara masjid
Malamnye, kami ke Danga Bay. I had no idea what's there in Danga Bay. Ikut je org bawak kite jalan2, kan? Kate x pnah pergi.. Keke.. Bile smpi sane, baru taw.  Ouh, ade fun fair ye. Sempat la jugak naik 1 ride; pirates ape ntah name dia. Sbb x warm up dgn rides yg ringan dlu and tibe2 terus gasak ride yg scary, jantung x ready bai. Tiap kali smpi peak point, and the ride turned back, mak ai.. Rasa mcm jantung tertinggal pon ade. Mr Johor yg mule2 xnak naik tu pon, tibe2 terexcited plak menjerit. Keke. Adik aku la ni, suh kitorg naik gak. Nak blanje katenye. Ye, blanje saket jantung.



Benda pirates tu the only ride yg aku naik mlm tu. Bukan nk red-riding-hood sgt.. Nak jalan2 jek. Adik aku dgn osmet dia yg beria sgt main itu-ini. Lepas minum air 'gula' (aku order jus tembikai kot.. tp air yg dia bg rs gula je, walopon airnye kaler merah - mahal plak tu!) n layan angry birds kt tab Mr Johor, kitorg gerak balik PG.

Pagi esoknye, lepas Mr Johor bawak aku p klinik sbb aku x bape sehat (baik kan, Mr Johor tu? :P), kitorg gerak g Desaru. Picnic yow! Aku mmg suke picnic2 ni. Tp, adik aku dgn Mr Johor x bape suke. Maybe, sbb tu kot, duk sane x smpi 1/2 jam, tibe2 hujan lebat dtg mencurah2. Mule2 smpi tu, cerah + panas yg amat. Ramai gile kot org kt situ. Yelah, smpi pon dah tengah hari kot. Org g picnic, pagi2 lg dah smpi pantai. Kitorg smpi lmbt. Ada yg dah gerak balik pon ms tu. Tibe2 je, nmpk sign awan berarak mendung. Igt dia nk turun pelan2 la. Rupenye.. NAH.

ni angah

nmpk awan dah mendung, kan?
Dah mcm tu, ape lg. Gerak balik la. Fikir2 balik, lawak pon ade. Picnic ape x smpi setengah jam :P Xpelah, at least, bleh gak jejak Desaru. Kan? Kan? Smpi PG, kitorg lunch. Perut aku da penuh senanya waktu tu. So, aku mkn sket je la. Tu pon, x abes. Huuu.. Mulenye igt nk g karok. Tp, sbb Mr Johor penat and adik aku pon nk bermesra2 dgn osmet dia, so plan g karok cancel. Mr Johor baik hati kasi aku gune tab dia. So, ber-angry-birds-lah aku ptg tu. Haha.

Tiket bas aku balik terengganu pkol 9.30 am. Hari tu, hari isnin. Lepas breakfast and borak dgn angah and Mr Johor, aku gerak balik. Pagi tu, angah ade urusan lain yg dia kne settle. Aku pon x pasti urusan yg sepatutnye dia settle hari tu, berjaya disettle-kan atau x. Mr Johor pulak patutnye masuk keje pkol 8 am. Sbb dia baik hati, dia ambek 2 hours leave, nk anta aku kt bus stop. Thanks ye angah and Mr Johor :) Thanks ye Mr Johor, bawak sy jenjalan. I shall visit again, if.. if both of you want me to be there again :)

ni la Mr Johor :P
Smpi paka dlm pkol 4 mcm tu. Smpi2 je, mak terus ajak p beli kain. Katenye, kain pasang utk buat baju kurung aku, yg aku beli hr tu, x ckop . Mak nak tambah lagi. Aku turutkan je.

FJ : Akhirnye, siap jugak entry ni.. After about 4 years.. we have met.. again (:
If you have enjoyed this entry. Please feel free to bookmark it using your favorite social bookmarking site

Post a Comment

Have something to say? ;)