Wednesday 30 April 2008

[Hari Yang Hujan]

Salam & selamat to all.. 3 days break after my first paper.. Fuuhh,, hari pertama ni, sgt2 mencabar aku. Bkn ape, rentetan waktu rehat sementara smalam, aku nk bwk smpi ari ni. Mane bleh~ lg 2 hari, ade 2nd paper beb! Kat luar skrg ni, hujan. Utk merenggangkn urat2 bdn yg dah tegang, aku bgn la, lompat2 sket, then, tgk luar. Mcm best jek, nmpk air hujan, jatuh mengalir kat window bilik aku. Bukak tingkap tu, ade semacam perasaan meresap dlm hati aku. Aku rindu nk balik. Siyes. Mule2 aku x taw knape tibe2 aku rase mcm tu. Tp, lepas lame2 aku hanyut dlm suasana hujan tu, baru aku sedar sebabnya aku jadi mcm tu; bau bumi lepas hujan. Korg pnah dgr x org sebut2 psl bau bumi lepas hujan pertama? Aku x arif sgt tntg mksdnye, tp berkait tntg naturality dan kesegaran. Yg aku pasti, hujan kat luar skrg ni, totally bukan hujan pertama :P Ngan angin yg best, bau segar; aku sure, tu yg buat aku rindu nk balik. Teringat pulak ms dulu2. Teringat ms duk rumah lame tok aku, atapnya bocor, slalu la letak baldi sane sini dlm rumah, nk tadah air hujan tu. Kalo x, nnti licin plak. Kecik2 dulu, aku slalu mandi hujan; time hujan lebat la. Mak slalu gak temankn aku, dia tgk aku ngan adik aku mandi smbil dia kait alas meja. Bila bibir dah biru, tangan dah kecut2, bdn dah mengigil, baru reti nk masuk dlm rumah. Aku taw aku x kn jadi kanak2 balik. Cuma, kenangan tu seme, buat aku rindu nk buat seme tu skali lg.
If you have enjoyed this entry. Please feel free to bookmark it using your favorite social bookmarking site

Post a Comment

Have something to say? ;)