Saturday 16 February 2013

Penat

Mungkin dulu,
Ke hujung dunia pun aku sanggup pergi
Gagahkan kaki berlari
Redahi jutaan batang tubuh ke sana sini
Berkejar ke kaki pelangi mencari kamu
Namun tiada.

Mungkin dulu,
Kau yang aku tunggu panggilannya tiap hari
Penuh mengharap
Menggenggam erat telefon tangan
Namun tiada deringan.

Mungkin dulu,
Aku bentang kasih seluas alam
Untuk kamu semai rasa cinta juga sayang
Mereka tahu kamu enggan
Mereka senyum sinis padaku
Gila, aku degil.

Malam tadi,
Aku sedar
Yang aku telah penat
Penat berlari berkejaran mencari bila kamu hilang
Penat menunggu tika kamu janji untuk datang
Penat menabur kasih yang entah kamu tahu wujudnya entah tidak
Lantas aku tekad
Esok bukan lagi harinya untuk kamu
Bukan juga lusa dan hari-hari yang bakal mendatang
Biar semalam jadi hari terakhir untuk aku kenang
Yang aku pernah jadi penanti
Penanti yang telah penat.

If you have enjoyed this entry. Please feel free to bookmark it using your favorite social bookmarking site

Post a Comment

Have something to say? ;)