Thursday 12 April 2012

Lelaki sukakan perempuan yang kejam

Assalamualaikum,

Sesetengah perempuan tertanya-tanya, perempuan yang macam mana lelaki suka. Yang selalu mengambil berat? Yang seksi berpakaian? Yang manis senyuman dan lentik lenggoknya berjalan? Pandai flirting? Yang suka main tarik tali? (pfffttt, soalan-soalan macam ni biasanya akan bersepah kat formspring Mr K vomit) Eh, macam mana aku tahu semua ni? Two facts. I'm a woman and I read a lot. But I just don't bother.

Aku tak pernah ada minat yang serius tentang ini. Maksud aku, kenapa aku perlu care tentang jenis perempuan apa yang lelaki suka? Kalau tahu sekali pun, nak buat apa? Nak tukar diri sendiri, jadi macam jenis-jenis tu? Satu hari, seorang teman membuka cerita perihal lelaki, yang mereka sebenarnya sukakan perempuan yang kejam. Pelik juga awalnya bila aku dengar sepotong ayat itu. 

[source]


Katanya lagi, 
You know, you don't have to be all thoughtful when it comes to man. Yes, I know you are, you have always been, and we are talking about 'potential man' here. Lelaki sukakan perempuan yang kejam. Perempuan yang akan selalu ganggu hari-hari dia. Yang tak fikir 'oh, dia tengah kerja sekarang. jadi tak payah kacau waktu kerja dia.' Yang tak peduli 'si polan tu baru je balik dari Canada, dia penat. biarkan dia rehat dulu.' NO. When you are trying to be the most considerate woman in the world, perempuan lain yang kejam, yang akan snatchs the man away. When you are at home, waiting for that man to call you back after you left a text message, considering that he was working late, he is actually going out with other woman, having nice romantic dinner together, laughing and giggling. I know this because I've been that thoughtful woman. 
Apa yang teman aku cakap, masuk akal pada aku. Walaupun sedikit susah juga untuk otak aku hadam. Tapi aku percaya, cara lelaki fikir tak sama macam perempuan fikir. Mungkin dengan perbuatan seperti itu mencabar lelaki, make them thrilled. Mungkin. Sama macam, 'When you order your latte with skimmed milk, then you can have sugar and whipped cream for your latte. Why? Because you HAVE skimmed milk!'. Itu cara perempuan fikir. Yang aku rasa, lelaki takkan faham.

Jadi, perempuan-perempuan sekalian, sudah bersedia untuk menjadi perempuan yang kejam? :P

FJ : People love to complicate things. For no reason.

If you have enjoyed this entry. Please feel free to bookmark it using your favorite social bookmarking site

Post a Comment

Have something to say? ;)