Friday 30 March 2012

Jangan underestimate mak bapak!

Assalamualaikum, 

Pagi tadi, mak sediakan sarapan. Bagi sesetengah org, 'mak sediakan sarapan pagi2' adalah benda biasa. Tapi, dalam family aku, mmg rare sgtlah gejala ni. Jadi, bila pagi tadi pegi dapur, nampak apam berkuah terhidang elok atas meja, terselit juga rasa bahagia. Kahkah. 

Oleh kerana mak dah sediakan kuih, jadi aku rasa bertanggungjawab utk buat air. Hah. Nak dijadikan cerita, 2 hari lepas, aku ade beli instant Old Town White Coffee yg original punya. Hajat dihati nak la jugak tahu selera mak ayah kena ke tak dgn white coffee tu. So, aku hidang la white coffee utk beliau dan beliau. 

Tiba-tiba, ada respon dari ayah.

Ayah : Air ape ni kak long?
*pause kejak smbil memikir2 cemana nk eksplen pasal air tu*
Ayah : Nak kate nescafe, bukan. Teh, memang dah bukan.
Mak : Air ape kak long?
Aku : Kopi ayah. Erm.. kopi susu (agak hesitate)


Aku berkira-kira dalam kepala, kalau aku cakap white coffee nnti, mak dgn ayah tahu ke? Sambil terus bergegas buka drawer tmpt mak simpan bahan minuman, nak tunjuk kat mereka. Lagi 2 tapak aku nak sampai ke meja makan.. 

Ayah & mak : Ohhh, white coffee.. 

Diri ini rasa begitu kerdil sekali. Ah. TT_TT

FJ : ermmm.. ermmmm... ("_) (_")

If you have enjoyed this entry. Please feel free to bookmark it using your favorite social bookmarking site

3 Responses so far

  • Norasikin says:

    Sekarang dah maju la. Diaorg pun tengok tv gak

  • Unknown says:

    tripe LOL..hahaha

  • Post a Comment

    Have something to say? ;)