Friday 13 May 2011

Juvana - surat Aim untuk mak

Assalamualaikum,

Korang follow x drama juvana? Aku x sure drama ni disiarkan kat tv berapa, pukul berapa. Tapi, bile aku start tengok episod 1, aku rasa, ceritanya menarik. Apa? Korang x layan drama melayu? Puhliss! Episod terbaru, episod 3, berkisar tentang minggu pilihan raya kt sekolah. Setiap calon, kena bagi ucapan kt perhimpunan pagi. Tapi, instead of bagi ucapan, salah sorang calon tu, baca surat ni; which aku rs tersentuh gile bile dengar. 
Mak, 
Bila mak nak datang sini? Aim rindukan mak.
Hari ni Aim tengok budak kena paksa makan makanan atas lantai.
Ada hari yang Aim tak boleh tidur. 
Nak tidur je, ada budak yang kena pukul 
Dia jerit mintak tolong, tapi takde siapa yg berani tolong.
Apa salah budak tu, mak?
Mak, 
Aim tak nak duduk sini lagi. 
Tiap-tiap hari, Aim doakan mak datang selamatkan Aim. 
Tapi mak tak pernah datang. Tolong Aim mak.
Cakap dengan dorang, Aim tak buat salah. Aim budak baik. Aim anak mak.
Kalau mak tolong Aim keluar, Aim sumpah takkan sakitkan hati mak lagi. 
Aim sumpah tak nak buat jahat lagi. 
Cakap kat dorang, Aim budak baik. Cakap kat dorang, Aim anak mak. 

Kalo nak taw ape sebenarnya yg jadi, korg tgk la sendiri drama tu. Kalo seme aku nk cite, bek aku karang novel, kan?

FJ : The letter is sounded so pure and innocent. 

If you have enjoyed this entry. Please feel free to bookmark it using your favorite social bookmarking site

2 Responses so far

  • hana says:

    layan cite ni..
    kat tv3 setiap senin kul 9 mlm..
    surat tu mmg leh tersentuh abes la...
    cite juvana mmg bes..

  • Unknown says:

    thanks hana for the info :)
    cite juvana best~~ v(^^)

  • Post a Comment

    Have something to say? ;)