Wednesday 14 May 2014

Berusaha siapkan printable new born check list utk baby

Assalamualaikum,

Hari ni adalah hari gigih aku nak siapkan design utk my baby's checklist. In Sha Allah akan dikongsi (atau dijual?? Heeee) bersama readers yang lain. Check list ni aku sediakan untuk kegunaan aku sendiri. Actually x taw lagi gender baby, boy or girl. So, ingatnya nak prepare 2-2 design kalau sempat. Banyak blog sebenarnya dah buat checklist ni. Tapi sikit sangat yang offer printable version. Printable New Born Baby Checklist ini In Sha Allah akan membantu mama2 dan papa2 diluar sana dalam membuat persiapan untuk menyambut ketibaan baby anada nanti. Senarai yang aku sediakan adalah berdasarkan keperluan hampir lengkap untuk semua parents. Tapi, tak semua yang merasakan semua barang2 perlu untuk disediakan. 

Keperluan barang baby sebenarnya bergantung kepada 2 faktor utama. Pertamanya, mestilah melibatkan kewangan ibu bapa. Faktor kedua ialah situasi ibu bapa itu sendiri. Ok, malas nak cakap banyak. Jom sneak peak!! 


Haaaa.. amacam? Comel tak? Heee.. aku bukanlah pro designer pon. Aku siapkan ni pon untuk diri sendiri. Design still lagi dalam proses editing. So, yang ni bukan final design. Aku ada masa dalam setengah jam lagi untuk siapkan benda ni Harap2, sempat laa... 

Aku akan notify balik once check list ni dah siap, ok? 

FJ : berusaha!

[updated 14/05/14 4:45 PM] yeaaayyy!!! check list dah siap!



If you have enjoyed this entry. Please feel free to bookmark it using your favorite social bookmarking site

Post a Comment

Have something to say? ;)