Wednesday 5 August 2009

al-fatihah

5 August 2009

Pagi smalam, aku dengan semangatnye, naik bas g dungun, since mak aku x bagi aku drive keta ayah aku, tidak juga keta dia. P dungun nk jumpe kawan rapat 1 skolah dlu, haini. Dia bwk aku balik rumah dia. Lame btol x jejak rumah dia. Jumpe family dia yg slalu happening dan pening. Syok2 duk borak, aku dikejutkan dgn berita kematian ayah sedara belah mak aku (kire adik-beradik mak aku laa). Nak kate terkejut, ade la sket. Siyes ckp, aku xde rs ape2. Maybe sbb aku x rapat ngan dia. So, p town dungun ngan moto, beli brg sket. Then, aku mintak haini hantar aku kat rumah nenek aku (x jauh la dr town tu). X sempat nk bergambar pon ngan haini, nk borak panjang berekar-ekar pon x sempat. 
Mase aku sampai, org x ramai lg. Parents aku pon x sampai lg. Tgh mintak pelepasan kot kat sekolah. Jenazah still kat kemaman. Pkol 3.30 ptg, br jenazah smpi. Tp, dah siap mandi-kapan seme. Tggl nk solat jenazah je.
Bile aku tgk jenazah, aku jd sebak (x bleh nk tgk muka pon, sbb da tutup seme dah). Bkn sebak sbb aku sedih dia dah xde. Tp, sebak sbb aku rs, mati tu dekat sgt ngan kita.
Ye la, arwah baru umo 40 tahun. Nenek aku yg menjangkau 70 tahun pon, alhamdulillah, ade lagi. Aku x taw sbb arwah meninggal. Yg aku taw, nenek kate dia dah lame sakit, tp dia x bitaw org psl keadaan dia tu, termasuk kat nenek sendiri (mak dia). Ape2 pon, aku doakan dia ditempatkan di kalangan org2 yg diredhai Allah, dan diringankan azab kubur. Al-fatihah.
If you have enjoyed this entry. Please feel free to bookmark it using your favorite social bookmarking site

3 Responses so far

  • Salam,. lame dah tak dtg cni jenguk2 ape yg wan tulis. sy pun dah takde blog :) maybe wan pun dah lupa saya.

    apapa pun salam takziah. cuti ye balik msia?

  • Salam amirah.. wan igt je amirah.. wan taw gak amirah dah tutup blog amirah tu. Tp, xtaw mcm mane nk kontek awk. Nway, thank you.

  • innalillah. kematian mesti sampai kat kite cume tatau bile. smoge kite slalu igt..

  • Post a Comment

    Have something to say? ;)