Wednesday 16 July 2008

Puitis

2-3 hari lepas, aku ade tgk cerita Indon. Cite ni dah lame dah. Dulu, mase mule2 kuwa pon da pnah tgk. Tp, sbb dah lame x tgk, n bosan, tgk la skali lagi. 1 perkara yg aku x lupa psl cite ni, puisi dia best. Bkn nk ckp aku 'cheesy' la kan.. tp siyes mmg best.

Ketika tunas ini tumbuh
Seperti tubuh yang mengakar
Setiap nafas yang terhembus adalah kata
Angan, debur dan emosi bersatu dalam jubah terpautan
Tangan kita terikat
Lidah kita menyatu
Maka, setiap apa terucap
Adalah sabda pendeta ratu
Ah.. Di luar itu pasir
Di luar itu debu
Hanya angin meniup saja
Lalu terbang hilang tak ada
Tapi kita tetap menari
Menari cuma kita yang tau
Jiwa ini tandu, maka duduk saja
Maka akan kita bawa.. semua
Kerna, kita adalah satu

Pe mcm? Ok, yg ni plak?

Ku lari ke hutan kemudian menyanyiku
Ku lari ke pantai kemudian teriakku
Sepi, sepi dan sendiri aku benci
Aku ingin bingar, aku mau di pasar
Bosan aku dengan penat
Nyah saja kau pekat
Seperti berjelaga jika ku sendiri
Pecahkan saja gelasnya biar ramai
Biar mengaduh sampai gaduh
Ada malaikat menyulam jaring laba-laba belang
Di tembok keraton putih
Kenapa tak goyangkan saja locengnya?
Biar terdera
Atau aku harus lari ke hutan, belok ke pantai?

So, sape bleh teka ape tajuk cite ni? Jeng jeng jeng~!!!
If you have enjoyed this entry. Please feel free to bookmark it using your favorite social bookmarking site

Post a Comment

Have something to say? ;)