Sunday 23 December 2007

Aku dan Dunia 4 Hari

4 hari bilik ni jadi dunia aku. 4 hari, Bear Comel jadi peneman setia demam aku. 4 hari juga aku biarkn bilik ni bersepah, tak berkemas. Bukan x nak.. cuma badan ni x ada kudrat nk usahakn tu semua. Kalau x disebabkn aku demam, mesti aku skrg dah ada kat Milan.. main ski, snow, jalan2, bergambar sana sini, shopping souvenir sket. Tp, ape nk buat, aku demam, x dpt ikut dorg pegi Milan. Sayangnye... Sedihnye... Terkilannye... Ruginye...

4 hari bilik ni jadi dunia aku. Bosan tak terhingga. Hari pertama, kedua, aku belum fikir tentang bosan. Senang cerita, aku tak fikir tentang ape2 pon pd hari pertama dan kedua aku demam,, melainkan, Milan. Aku nk cepat sembuh. Hati ni, meronta2 nk p Milan. Kenapalah mesti demam skrg? Rajin aku makan ubat, rehat secukupnye. Tidur, bangun, makan, makan ubat, tidur lagi. Tapi... Mungkin mmg ketentuan Dia aku x dpt sembuh cepat, x dpt pegi Milan. Hari kedua, malamnye, mase Sara ckp nk tlg aku packing, aku sayu. Aku tahu aku x dpt pegi. Sara pon tau. Dan aku pon tau, Sara cume nk sedapkan hati aku je. Mmg aku x pegi...

4 hari bilik ni jadi dunia aku. Hari ketiga, menitis air mata aku, bila Sara anta sms ckp dorg dah sampai Milan. Aku cuba letakkan diri aku dgn dorg. Sibuk cari bas utk bergerak ke hotel. Dgn brg2, map, mesti seronok. Tapi, mase tu, realiti yang tak dpt aku tolak, aku still lagi terbaring atas katil, berselimut tebal.. Betapa aku nak sgt berada kat sana, dgn dorg. Betapa aku nak rasai rase excited bile berjaya jejakkan kaki ke suatu tmpt yg aku tak pernah mimpi pon utk sampai. Betapa aku...

4 hari bilik ni jadi dunia aku. Aku dah x sanggup nk tahan tekanan ni. Bosan, tanpa org2 yg rapat dgn aku. Sunyi. Semangat utk sembuh, dah terbang melayang. Cume, suara risau mak, buat aku rajin makan ubat hari ni. Mungkin, sbb aku yg salah. Tak beritahu mak awal2 tentang rancangan ke Milan. Dan skrg, aku demam dan x dpt ke Milan, bile izin mak aku dpt dlm terpaksa. Mungkin sbb tu...
If you have enjoyed this entry. Please feel free to bookmark it using your favorite social bookmarking site

Post a Comment

Have something to say? ;)