Saturday 29 June 2013

Persiapan #1 : guest list

Assalamualaikum,

Kalau bakal2 pengantin lain, dah lame mula buat persiapan, bila kira temph yg ada x pnjg. Tp aku boleh selamba dek je relax2 dan terus berkerja gigih. Sbb hr tu ade sorg member tny psl persiapan, so aku baru perasan yg aku ni masih menyempoikan diri. Oleh hal yg demikian, aku decide utk start dgn senarai tetamu utk tujuan bajet makanan dan jgk bajet kad jemputan.

Dlm keluarga aku, ni kira kali pertamalah kami buat kenduri - aku anak sulung. Makanya, ramai di kalangan kenalan2 keluarga yg tertunggu2 nk dtg. Eceh. Pd pendapat aku, guest list aku mesti ada beberapa kelompok.
1. Jemputan mak dan ayah (vip, kwn2 dan rakan sekerja)
2. Jemputan mak dan ayah (sedara mara & jiran tetangga)
3. Jemputan aku (kwn2 sekolah, kwn2 U, kwn2 sekerja)
4. Jemputan adik I (bos, kwn2 sekerja, dll)
5. Jemputan adik II & III (kwn2 yg tggl dkt2 rmh)

Yg kelompok 4 dan 5 x ramai sgt sbb yg perlukan tumpuan utama ialah kelompok 1, 2 & 3.

Kelompok 1 & 2 aku kena adakan discussion dgn mak ayah. Sbb aku x berapa kenal kwn2 dia dan sedara mara kami T_T yg selalu jumpa tu, boleh la aku listkan terus awl2.

Mlm ni aku dah boleh start buat senarai yg bhgn aku dgn adik2. Nak tggu bila lg kan?

FJ : kena selongkar almari cr jotterbook. X perlu bazir2 beli jotterbook baru pon. Alahhh.. guna Note II pomboleyyyy
posted from Bloggeroid
If you have enjoyed this entry. Please feel free to bookmark it using your favorite social bookmarking site

Post a Comment

Have something to say? ;)