Wednesday 11 February 2009

[2] The Gaza Sequel : Anak2 itu pergi dulu

Pertamanya, mungkin semangat aku pudar utk terus bercerita tentang Gaza. Bkn pudar utk mengambil tahu, tp bila mana aku cuba mencurah, semua idea terhenti hanya di kepala, bukan di jari. Baru sekejap td, aku lihat (utk kesekian kalinya) gambar2 'hasil' serangan ke atas Gaza. Gambar kanak2 yang pergi dulu sebelum ibu bapa mereka. Ikhlas aku katakan, runtun hati ini. Sekolah di bom, menjadikan kanak2 mangsa utama. Mayat2 bergelimpangan, malah serpihan mayat bertaburan. Sungguh dasyat. Aku sedar, Allah turunkan banyak dugaan untuk aku. Tapi, dugaan itu x seberapa kalau dibandingkan dengan apa yang Gaza alami.
If you have enjoyed this entry. Please feel free to bookmark it using your favorite social bookmarking site

Post a Comment

Have something to say? ;)