Tuesday 29 January 2013

Kursus 1citizen

Assalamualaikum,

Tell you the truth, aku tak pernah lagi sertai kursus rasmi dari aku mula berkhidmat. So, to fulfill the obligation (obligation ke?) semua penjawat awam perlu hadiri 7 hari berkursus sepanjang setahun, aku join la kursus 1citizen ni. Honestly, kursusnya agak bosan. Mungkin sbb tmpt kursus atau pon penyampaiannya. Even so, pengisian yg disampaikan sgt berguna. Kursus ni sebenarnya ditawarkan oleh skmm (suruhanjaya komunikasi dan multimedia) kepada semua warganegara malaysia. Dah ramai yg sertai dan most of them terdiri drpd pelajar2 ipt.

Yg menarik tentang 1citizen adalah setiap peserta mesti sediakan 1 portfolio - hasil kerja asli peserta dalam apa jua media, sbg syarat utk dapatkan sijil penyertaan. Bagi aku, program 1citizen ni bkn nk sgt portfolio tu jd syarat utk dptkan sijil, tp lebih kpd utk educate peserta, menyampaikan mesej berguna kepada masyarakat about Internet usage.  Right. Peserta2 kursus td terdiri drpd pensyarah dan staff tmpt aku keje. Taw je kne buat portfolio, seme dah gelabah. Hehe. Aku rileks je. Benda simple. Snap je gambar. Asalkan ade mesej.

Aku patut hantar benda ni esok. So, esok baru aku upload gmbrnya ye. Keke.

[updated on 30/01/2013 1.48PM]
portfolio aku.. simple sbb malas

FJ : keep calm and avoid cyber crime.
If you have enjoyed this entry. Please feel free to bookmark it using your favorite social bookmarking site

Post a Comment

Have something to say? ;)