Monday 4 August 2008

Malaysia FIlm Week + Malaysia Week 2008

Salam to all. Kames, 31 July 2008 aku, ac and basyeer p Malaysia Film Week + Malaysia Week 2008 London. Kitorg gerak lewat sket ari tu dr Guildford, sbb nk dpt tiket train super off peak. Jimat beb. Smpi Odeon Covent London, mase tu dah pkol 1 lebey. Sesat jugak la nk cari, sbb kat situ, ade 2 odeon. Smpi2 je depan pintu odeon, aku nmpk sorg yg cm familiar jek. Riezman rupenye. Tibe2, sorg lady, pusing. Maya Karin! Ngee~ Excited state la plak. Pastu dorg insist kitorg msk tgk 'Duyung'. Dgn muke ceria, kitorg masuk la. Mase mata duk melilau cari counter nk dptkn tiket, aku dgr 1 suara ni. "Haa, korg gerak, ikut kiri, pastu ikut kanan, pastu ikut suke." Mcm familiar jek ngan ayat ni. Aku pon pusing kepala ala2 heran.. "APEEEK!!" Excited state naik 1 level lagi. Tibe2 nervous la plak. Lawak btol. Apek duk tenangkn aku, "Jgn nanges dik, jgn nanges." Walhal, aku x nanges pon. Tergezut sket je. Then, kitorg p dptkn tiket. Actually nk tgk cite 'Sepi'. Skali tiket 'Sepi' dah abes. Masuk jek la tgk 'Duyung' walopon dah pnah tgk. Ala, tiket free.

Vanidah is really beautiful

Apek x abes2 'kacau' kitorg, tp lawak dia best~


X ramai sgt pon dlm panggung tu. Abes 'Duyung', kuwalah kami bertiga dgn perot yg lapar. Alhamdulillah, chance nk tgk 'Sepi' x tertutup gitu je. Ade org distribute tiket 'Sepi' kat foyer lepas kami abes nonton 'Duyung'.Then, Basyeer p jumpe Zeddie. Maka, tinggallah aku ngan ac, duk menggedik kat situ. Xde la gedik pon, cume duk grab the chance nk amek gmbr ngan pelakon2 Malaysia. Lupe plak. Petang tu, ade Opening Ceremony. Segala dato' datin yg terlibat, ade. Pelakon plak ade, Dato' Mustapha Ma'arof, Vanidah Imran, Maya Karin, Saiful Apek, & Riezman Khuzaimi. Opening Ceremony, mesti ade mkn free kan. Kami yg tgh lapar gile, ambek kesempatan, makan free. Segalanye free.. Bahagianye hidup. Kah3.

Tibalah masa utk 'Sepi'. Fuuuh~ Filem yg bagus utk dibanggakan!! A smart start with touching ending. Sekalipon kne beli tiket, korg x kan nyesal punye tgk cite ni. (Mmg aa kan, sbb aku dpt tiket free :P) Opps, lupe plak. Kak Dila n Pian@Sufi pon ade join kitorg tgk 'Sepi'. We continued our journey to Lilly's White. Beli jersey pesanan Anas. After dat, solat kat MSD.

On the way nk gi tapak pameran, sempat snap mereka2 ini.. x taw ape yg mereka buat..

Da sampai kat tapak pameran


Around 8 p.m, kitorg tiba kat tapak Malaysia Week 2008 London. Da xde org sgt pon. Sgt frust actullay, sbb aku dah search merata-rata, nk taw tentatif utk hari tu. Yela, sape nk miss event yg best2, kan? Ketibaan kami disambut oleh alunan lagu melayu. Kemudian, ada tarian tradisional berbilang bangsa, tentunya dari Malaysia. Tarian dorg menarik, cume kurang elemen tradisional, sbb byk sgt serap elemen kontemperari. Ade byk booth kat sane. Satay House, booth batik lukis + baju2 nye, booth buah2an, booth kebaya nyonya, and etc. Aku agak, suasana agak meriah waktu pagi ngan tengahhari, sbb kebanyakan booth (esp makanan), dpt smbutan. <-- dari ape yg aku observe, 'sisa2' jualan x byk. Haa, ade 1 booth ni kan, dia amek tempahan buat kebaya nyonya. Siap amek ukuran lagi. X taw la sempat siap ke x tempahan tu. X sempat nk interview org yg jaga booth tu. Dalam pkol 9 lebey, kitorg gerak balik~ End.
If you have enjoyed this entry. Please feel free to bookmark it using your favorite social bookmarking site

Post a Comment

Have something to say? ;)