Saturday 24 October 2009

Sudah 3 minggu berlalu..

23rd October 2009

Saya merasakan seperti baru sahaja melepasi saat2 kritikal jetlag. Rupa2nya, dah abes week 3, autumn sem. Begitu cepat masa berlalu. Alhamdulillah, stakat ini, semuanya berjalan lancar. Niat pada malam ini, nak post entry lagu lagi. Memandangkan saya tahu pembaca2 dah x larat nk tgk entry2 sedemikian dan rasa dah lama saya tak meluahkan perasaan kat sini, so saya memutuskan utk post entry sebegini. Sebenarnya, kebelakangan ni, saya tak berminat untuk bercerita tentang diri saya. Xde apa yg menarik utk sy kongsi, atau mungkin lebih kepada saya x mau kongsi? Akan tetapi, semalam saya ada tetamu yg bermalam di bilik saya. Mungkin disebabkan dia, hari ni, saya terasa seperti nak bercerita tentang saya. But, nothing personal. :)

Pagi tadi, naskah pertama kerja kursus utk semester ni dah diedarkan. Bila go through soalan2 dlm sheet tu, saya xtaw sama ada saya boleh jawab atau x. Masa masih ada, hari ni baru hari pertama. Ayat seumpama ni lah yg selalu berlegar dalam fikiran saya. X bagus, kan? Ape salahnya mula awal2?

Dah lama saya impikan nak ada bunga hidup dalam bilik saya. Hihi. Sekarang, dah tercapai pon. Bukan susah sgt, kan? Pegi kedai, beli bunga. (nota : impian saya tu, x bermakna bunga pemberian orang, ok?) Bunga pilihan saya? Pink roses. Sgt cantik! Ilmu 'pembungaan' saya sangat cetek,ok. Errmm,, kejap nk recall. Saya x fikir saya pernah berjinak2 dalam hal pemeliharaan bunga hidup (dengan air, bukan yang dalam pasu tu). Pernah la kot, sekali dapat bunga hidup, tu pon sekuntum je, dan hanya dibiarkan layu x dijaga akibat ketidaktahuan saya dalam hal tersebut. Jadi, sesiapa yg nak membantu sgt2 lah dialu-alukn.




Beberapa hari yang lepas, tiba2 sebaris ayat ni, menaikkan semangat saya (generally). Frankly speaking, I wasn't me when I got here. I lost my spirit or, may I say I left them all in Malaysia. Just bringing my body and stuffs, without the soul, the mind and for sure, the spirit. Jadi, berbalik pada ayat pertama saya td.. "Investments should result the benefits". Saya sendiri x tahu macam mana frasa ni terbuah dari fikiran saya. I might have crossed with it somewhere. Secara praktikal, memang betul, kan? Jika kita invest masa utk study, sepatutnya kita dapat good grades. Katakan invest duit utk bisnes, sepatutnya dapat keuntungan. Baiklah. Saya bercakap tentang apa yang patut kita dapat. Misalan, x dapat la kan. Whose to blame? I may agree with 'effort'. You should know how much effort you put on the investments.

Cukup la setakat ini dulu. I hope, I could give more. Maybe, next time. Jom kita layan ANTM jap~!
If you have enjoyed this entry. Please feel free to bookmark it using your favorite social bookmarking site

Post a Comment

Have something to say? ;)