Wednesday 11 June 2008

Cuti tanpa kenduri kawin?

Ini adalah cuti pertengahan tahun aku yg pertama tanpa kenduri kawin. Hehe. Walopon da almost 2 tahun kat UK, tp tahun summer tahun lepas kan aku balik. So, ni lah cuti aku tanpa attending mane2 kenduri kawin. Aku tahu, kat mesia skrg ni, sdg meriah ngan kenduri kawin. Kat rumah, ngan kedai ayah, mesti berlambak2 kad jemputan kawin. X ckop ngan dlm negeri, luwa negeri pon ade. (Maksud aku, luwa terengganu la). Dulu, aku ckop x suke gi kenduri kawin. Siyes! Ngan org yg sgt crowded. Ngan makcik2 kepoh duk ngumpat, ngan budak2 duk main kejar-sane-sini.. perrghhh! Kusut kepala. Tp, mak ckp, "kalo kite x gi majlis org, nnti bile kite jemput org dtg majlis kite, org pon x nak dtg". Wah2, reverse psychology nmpk! Lepas tu, barulah aku p majlis kenduri kendara ni. Kdg2 rase terpakse, kdg2 rase seronok gak. Lg2 kalo kenduri tu, sedara mara yg buat. Bleh jadi pelakon tmbhn.. kah3. Tp, 1 hal yg pasti, kalo p kenduri sedara, mesti sakit la pinggang aku, sbb lame duk dlm kereta. Sedara seme tggl jauh2. Kalo ade yg tggl dekat pon, pengantin pompuannye tggl jauh2. Igt lagi, Abg Long, anak Mak Long, kawin ngan org Negeri Sembilan. Mase tu, tahun lepas, time aku balik cuti summer. Bapak lenguh2 1 bdn. Mak apatah lagi, dia dah la x bleh duduk lame2 sgt. Smpi kat sane, tmpt tdo, sgtlah crowded. Then, kami p tdo kat Tangkak, Johor. Mlmnye, ayah, adik2 ngan cousin aku melepak kat bilik jek. Aku, mak, Pak Su Zi, Mak Su Kay, p bandar Tangkak shopping. Hilang sakit pinggang mak. Haha! Esoknye, lepas bekpes, balik N9, p majlis Abg Long.
Tibe2 sedey la plak igtkn Pak Su Zi n Mak Su Kay. Mak ckp ari tu, dorg nk divorce. Huhu. Spnjg yg aku nmpk, dorg la the most romantic couple ever dlm our big family. Sape x terkejut? Well, air yg tenang, jgn disangka tiada buaya, kan?
If you have enjoyed this entry. Please feel free to bookmark it using your favorite social bookmarking site

Post a Comment

Have something to say? ;)