Showing posts with label shopping. Show all posts
Showing posts with label shopping. Show all posts

Sunday, 1 May 2011

Coach Leatherware now in UK!

Assalamualaikum,

Hello everyone! How's your long weekend? I'm pretty sure most people in UK and Malaysia appreciate the extra day off for this week, huh? :) Yada yada. 

Women all over the world go crazy with branded handbags. That's a fact or can actually be a tip for men to tackle women? haha Designer brand such as Gucci, Lv, Guess, etc are among brand stores that can be easily found in UK. About a month ago, Coach has opened it's very first store in UK! It is situated on the ground floor of Westfield London in White City.

I like the store environment and decoration. Yeah, been there once and obviously won't buy anything. Well, Coach is SO NOT within my budget~ @.@ So ladies, what are you waiting for? Get your dreamt handbags now! :P


FJ : Mmg x mampu la nk beli pape kt Coach. Coin purse je pon dah £30! =.=

Friday, 7 January 2011

Soalan dari kawan, "best ke boxing day tu?" Mari baca!

Salam, 

Boxing day dah 2 minggu lepas. So, apekehal nk buat entri skrg pulak? Xpe, x basi pon.. charee.. Hari tu, aku ade ym ngan sorg kwn. Dia study kt uk jugak. Duk ketchup (catch up) itu, ini, so aku utarakanlah soalan femes season ni, "pegi shopping x boxing day?" memandangkan dia ni pompuan, dan pompuan sgt sinonim dgn shopping lagi2 kalo ade sales. Ni memang soalan biasa lah kalo musim2 krismes. Kalo musim lain, tny soalan ni, sgt rare dan x masuk silibus. Si kawan tu ckp, tak, dan dia tny aku balik, "best ke boxing day tu? brg2 mmg murah ek?". Perghh.. boleh dia x taw best ke x? *mata bulat sbb teruja*

Sila tinjau2 ini. Utk buat mata anda semua bulat seperti saya. 






aku x amek full shot, nnti golongan lelaki teruja pulak tgk yg ni.. -.-

So, x best? Jgn kelentong lah! Kalo Oxford Street kat london tu, time boxing day, nak berjalan pon ssh. Punye la ramai org. Tu belum cerita beratur nk bayar kt cashier lg. Kat Selfridges lagi, laaa.. Smpi boleh buat mood shopping hilang. Tu la yg aku x suke nak pegi sane. Kalo pegi time hari biasa, mane la ade duit setebal buku rujukan biologi SPM nk beli brg2 mahal kt situ. Time boxing day la nk dpt half price sales pon. 

Jgn x taw, ms boxing day la, org duk sibuk cari brg hantaran. Hahaha.. Aku x buat cerita ok? Dan aku pon x cerita berdasarkan pengalaman aku. Aku sembang lepas tgk kwn2 dan sahabat handai duk buat mcm tu. Org nak kawin, tunang, mesti nk cari brg2 branded letak atas dulang, kan? Nak beli time xde sales, kang kne puasa sebulan dan bukak puasa makan roti kering je. So, grab brg2 ms boxing day lah. Handbag harga £120, boleh dpt £60 shj. Perfume harga £45 boleh dpt dgn harga £22 shj. Ape lagi? Cincin? Baju? Jersey? Laptop?Seluar? Spender? Ha.. ape lagi org letak atas dulang? *oke, over sgt dah tu..* 

Kwn2 aku kt msia pon sibuk kirim brg time boxing day, boleh pulak dia yg duk uk x ambek endah psl boxing day?

FJ : 26 dec lalu boxing day terakhir aku kat uk. Lepas ni x bleh nk shopping boxing day dah. Rase cm sedih la pulak.. 

Thursday, 30 December 2010

Cerita di sebalik Harrods

Salam,

Dlm kegembiraan rakyat Malaysia sempena kejayaan pasukan Harimau Malaya di Jakarta ptg td (waktu UK), aku sibuk membeli brg kt London. Pergi Harrods tadi uolls! *gedix dgn tibe2* Aku rase, sepanjang aku duk UK, termasuk kali ni, mungkin 3 kali je kot aku jejak kaki kt Harrods tu. Siyes! Sebab ape? Silelah usha sendiri dia punye online store. Anda hanya mampu membulatkan mata melihat tag harga sehelai tops £100+ atau seutas jam tangan yg boleh cecah nilai £20,000+. Sbb tu lah aku ckp, selama aku duk UK ni, bape kali jek aku jejak kaki kt situ. Tu pon td, bukan nk beli ape pon, beli Harrods souvenirs je. Tu je la kot yg murah kt situ. Tu pon, aku beli sbb ade sale half price. Kalo x, memang xkan pegi lah. Utk makluman umum, average harga utk 1 shopper (Harrods bag) yg aku beli td dlm £8 shj, sbb tu aku beli. Beli utk mak dgn adik2, bg dorg merasa pakai brg Harrods even hanya shopper bag yg x seberapa. 

Harrods, the green canopy (gmbr ihsan Google)
Menurut org yg biasa jalan2 kat Harrods, kata dia, hari2 biasa, Harrods x lah di penuhi org pon. Lengang je. Ye lah kan, brg mahal2. Org2 yg mampu je la bleh lenggang-kangkung slalu melepek di Harrods tu. Bagi aku la kan, org yg dtg Harrods ni ade beberapa kategori;
  1. Memang btol2 kaya dan patut berlagak - Golongan ni memang geng2 kaya dan berduit-berharta lah senang cite. Macam stok2 kerabat (tak ingat negara mane) yg kne saman hari tu. Ape ada hal, stakat bayar saman 'no parking' £250 sebab park kereta tepi Harrods, kalo compare ngan beli tie selai harga £500+ ye tak? Org2 mcm ni mmg aku x bleh nk ckp ape lah. Mereka akan senantiasa memenuhi Harrods, lebih2 lagi time xde sale. Ye lah, dah ade duit, buat ape nak bersesak2 jugak mase org tgh ramai duk mengejar sale, iya dak?
  2. Tak kaya dan tetap berlagak kaya - Ini mmg tak boleh blah. Duit xde la banyak sgt. Pergi Harrods pon time ade sales je. Tapi, duk blagak macam dia tu, Harrods regular. Bukan main duk belek brg2 sales, pastu ckp, "oh, yes! I definitely wants to buy that one. The one I had at home wouldn't stay long" sambil jari duk tunjuk2 kt skincare yg dah drop harganye. Pfffffttttt.. 
  3. Memang duit ckop2 makan je dan sah2 memang x berlagak - Haaa... yg ni.. golongan yg nak 'merasa' je. Duit pon, ckop2 beli ape yg patut, utk skali skala shopping, jalan sket2. Saje nk merasa jejak kaki kat Harrods and beli ape yg mampu je. Macam aku lah senang cite! Kan mampu beli souvenirs je. Hahaha.. Tu pon, hanya di kala ade half price sales. Kalo x, mmg x merasa, oke! Nak berlagak? Simpan je lah lagak tu dalam freezer kat rumah. 

mcm dorayaki x? :P
Hahaaa.. Walopon ini semua hanyalah teori dari aku, tp golongan2 mcm ni, sebenarnye boleh jumpe di mane2 pon. Btol, kan? Kan? Angguk saje, oke! Ouh, ya! Sbb nk merasa sgt, td kami (share 3 org, sbb mahal sgt) beli Mini Macaroons *mcm kuih dorayaki sket - mane pulak aku taw mcm dorayaki* 12 bijik £14 uolls! *pengsan* Color dia sgtlah hap-pening. 

ni pulak brg2 hasil 'tangkapan' td.. isi dia x perlu di-reveal la ye
FJ : Syabas Harimau Malaya! Alangkah indahnya kalo aku boleh tgk game ptg td! 

Monday, 27 December 2010

Hari Kotak/Tinju Sedunia @ Boxing Day

Salam,

26 December mmg terkenal sgt dgn boxing day di seluruh dunia. Aku x taw la mcm mane keadaannye di negara lain. Di UK, sambutan sgt2 memberangsangkan, seperti tahun2 sudah. Semua pelusuk manusia berbondong2 keluar shopping, tanpa gagal mengecewakan retailer2. Aku? Hehe.. tahun ni xde hasil yg memberangsangkan pon. Target nak beli kasut sepasang, sbb sneakers yg duk pakai skrg ni tapak dia dah berlubang. Kalo hujan, kasut aku dulu yg banjir sebelum sempat air hujan membentuk lopak pon. Sian,  kan? :( Jadi, keluarlah aku sekali lagi ke westfield. Beli kasut, terbabas jugaakkk beli benda lain (perfume miniature). Comel2 dan murah u! Haha. Naseb tu je yg aku beli. Kalo x, makan rumput la kot dlm sebulan 2 ni. 

men's miniature perfume 5-7ml each

ladies' miniature perfume 3-5ml each
Nape westfield lg? Sbb Ade kwn2 lain yg nak ber'tinju' kt situ. Dorg x pnah pegi lg katenye. Lagi2 si Alip, yg nk beli brg hantaran tunang dia. Btuah bakal tunang dia. Nanti dapat bracelet swarovski beb! *nada jeles sket di situ* Gambar? Sekeping pon x ambik. Bkn xde mood. Tp, sbb ramai sgt org. Nak kuwakn camera pon x berani. Nanti jatuh ke, kne sambar dek org ke. Aishhh.. x sanggup lah. Dah la camera tu x puas lg pakai. Bukan takat x puas, function setting pon x mahir lagi ni. -.-

Kalo hari biasa pon org berduyung2 memenuhi segenap ruang kt westfield tu, ape lg bile boxing day. Nak jalan pon duk 'excuse me, excuse u'. Penat mulut ni duk ber-excuse semedang. Dalam asek membeli belah tingkap (window shopping), perut aku menggelegak. Dari pagi x makan ape2. Lapar~ Si Alip ajak g makan itik kt bayswater. Aku yg lapar ni, turutkan je la, walopon agak jauh nnti nk balik rumah. Xpe, org belanje. Xkn nk tolak rezeki pulak, kan? :P Sedap jugak itik tu. Berlemak2. Cume x boleh amalkan selalu. Tidak elok utk takungan lemak yg sedia ada. 

FJ : Agaknya, sapelah org yg bertuah yg bakal dpt miniature2 ni ek? :P

Thursday, 3 July 2008

Shopping free!!

SALAM and greetings to all.. Lepas balik dr keje pkol 2 pm td, aku rush segala mcm benda utk kejar masa. Erm, actually, aku pon xtaw mane 1 yg btol.. Either aku yg kejar masa, or masa yg kejar aku. No matter what, I missed the 2.47 pm train. Cuaks giler masa tu, terpaksa call jobcenter tu balik. Opss, lupe plak, actually Sara and me were about to attend an interview session. Nk buat National Insurance Number. Suppose, aku kne ade kat sane dlm 3.15pm gitu. Akan tetapi, oleh hal aku terlepas train, so, terlewat sket la. Naseb da call awl2, ckp psl tu. Bukan ape sgt pon dorg tny.. Lepas abes seme hal soal-jawab-isi borang tu, kitorg gi jalan2. Niat dihati nk shopping disaat summer sale tgh meriah. Tp, xde shopping ke mendenye pon. Balik ke uni, dgn perut penuh, 1 badminton racket + shuttlecock. Part yg bestnye ari ni, aku ngan Sara p 'mega sale' kat bilik naemah!! Kah3.. Kami memperolehi manyak barang2 free disana. Mcm2 aku kebas sementara stock masih ade. :P Sebenarnye nk cite psl p fruit picking ari tu.. tgk la eh,, nanti2.. Till then, bye~~

Tuesday, 4 March 2008

'new' with me


Nokia 3510 Express Music


'White' Skechers


MD-4 Speaker


Haha,, Nk ckp recently beli, xde la seme baru. Ade yg dah sebulan lebey (hp). Dah xde entry sgt dah. Nk 'report' psl gi jalan2 ari tu, x abes2 lg duk typenye. Utk elakkan 'kesepian' kat blog ni, letak jek la ape yg ade. v{~_^}

Friday, 28 December 2007

Boxing Day again!!


26 December, every year, is well-known as the famous Boxing Day. Last year, we went to London for the 'boxing' stuff. :P This year, kami p Kent. Shopping sakan kat Bluewater Shopping Centre. Aiseyh,, byk lagi duit abes kali ni.. huhu. Ade org tu, kate nk p window shopping jek,, tp bukan main sakan lagi dia shopping. Dun blame me, huh! I told you.. try to put on the clothes jek,, x suro pon beli. You sendiri yg willing nak beli.. hehe. Ye lah kan, mase syok nk biar I shopping sorg2. Kah3. Sempat gak ambek 2-3 keping gmbr. :))


Thursday, 22 November 2007

liverpool games + jalan2

17th November 2007, buat pertama kali, aku jejak kaki kat liverpool. Joining Malaysian Games actually. Main ape lagi? Netball laa. Nk main softball, game tu xde. :( Paling x bleh blah, mase main, jariku injured. Aisey men, rugi btol xde gmbr ms tu. Tp, b4 main dah warm up taw.. X caye, tgk gmbr ni. :P
Warm up n sesi main~

Dpt cenderahati kenang2an dr pihak pengurusan Liverpool Games. Thanks bangat ya!

Alang2 p main utk Liverpool Games, aku ngn trip members yg len ambek kesempatan jalan2 sekitar Liverpool. Kuwa dr port where the guys were playing futsal, kitaorg p Liverpool Stadium. X join tour pon sbb dah ptg sgt. Masuk Mega Store dia jek. Malam tu, kami x p mane sgt, sbb ari dah gelap. (Winter~~) Pi ambek gmbr kat Runcorn Bridge (Syam pggl Cornflake bridge.. muahahah).


Sunday, 18th November 2007. Mulekan hidup anda dgn breakfast! Thanks to Mawi and his crews for preparing the breakfast. At least, I wasn't starving! :) Then, trip diteruskn ke MU Stadium. Part ni, boring sket aa. Sbb aku ngn a few members dah p. So, kami duk melepak dlm minibus jek. Dorg mule2 ckp nk pi Mega Store jek. Cait~ Rupe2nye dorg join tour. Aisey.. 3 jam gak la menunggu. Lepas tu, kami p Trafford Centre. Bapak besau dia punye shopping mall! Teruja aku. Even I was sooo excited, x beli 1 hape pon. Kah3. Makan pon org belanje. Save abes. Nway, kami mkn Nandos (hua3.. basyeer,, jgn jeles~), Indian food (nasik ngan roti-ape-ntah), smbl pekena Costa Coffee.

Makan.. jgn x makan.. wat jamuan tgh2 kebanjiran manusia

Lepas makan + solat, maka rombongan cik Kiah pon berangkat balik ke Surrey. On way balik, kitaorg lalu kat 1 tmpt yg namenye Buxton. Azhar kate, scenery-nye cantek. Unfortunately, kami smpi sane, ms tu dah gelap. (Argghh~~ winter!) So, x dpt la tgk view yg cantek tu. Agak frust la. Dah la jamned. Tp, makin lame, tibe2 nmpk mcm ala2 putih jek seme kwsn sekitar tu. Waaa,, rupenye ade snow~! :) Soo excited looorr >_< Kitaorg benti 2 kali! Haha. Mule2 tu ambek gmbr sket2 jek. 2nd time benti, siap snow-war lagi! Hahaha. Gile fun! Ambek gmbr byk2. Naseb la tuan rumah yg berdekatan x kuwa sound kami. ---> Dia paham kot.. haha

Muka2 ceria jumpe snow :D

Thursday, 18 October 2007

camera~!

Canon Powershot SD750 / Ixus 75 7.1MP

Dah lame nk beli camera.. and Alhamdulillah,, dapat gak beli akhirnya.. Thanks to sara for sharing her money with me :) Nak beli sorg2, x mampu la,, ngan keadaan kewangan skarang yg x menentu..

p/s : please laa kpm,, bile duit nak masuk ni? uhuhu ;(

Sunday, 23 September 2007

[impian nyata]

Haa,, ni la bendanye.. Dah lame nk beli, tapi x jadik2 gak. Dulu plan nk beli ngan naemah.. Naemah dah beli setengah tahun pon, aku baru nk beli.. Xpe,,xpe. Yg penting, aku dpt cr yg lagi murah dr naemah punye. V(^^) So, td kuwa ngan sara, beli laa. Kalo org tanya, berbaloi ke? Ele, kalo pakai, berbaloi la beb! Jgn konpius tau, kaler dark brown, bukan itam..masey~ Mmg tahun ni berazam nk tambah koleksi kasut pon. Haha, org azam nak berjaya dlm pelajaran, nk perbaiki hidup, aku berazam nak tambah kasut. Ok la kot, azam yg boleh dicapai (kalo ade duit), dr azam yg konon tu, konon ni, tapi, habuk konon pon x nampak..