Friday 6 January 2012

the New Year of 2012

Assalamulaikum, 

Dah 6 hari dalam tahun baru, dan ini adalah entri aku yg pertama untuk tahun ini. Oh ya. Selamat Tahun Baru 2012 kepada yg menyambutnya. Kalau org lain sibuk kemas kini azam utk tahun baru, aku x sibuk utk itu. Bagi aku, tahun baru x bermakna azam baru. Sbb apa? Cuba bagitahu aku, apa gunanya kita nak kena update azam baru setiap kali tiba tahun baru? Walhal, azam tahun lepas, 2 tahun lepas, 3 tahun lepas pon masih ada yang blom dilaksanakan. Lagi parah, azam tahun lepas dah la x buat, x ingat pon ape-ke-mende azam tu. See? How many of us taking new year resolutions seriously. Betul, azam ni akan jadi pembakar semangat utk kita maju. Cuma yg aku x faham, kenapa mesti dibuat bermulanya tahun baru? 


New Year 2012 Fireworks Trondheim
source

Mulanya tahun baru, org sibuk nk list down azam tahun tu. Aku bukan anti dgn golongan yg sibuk azam-berazam ni. Cuma aku sedikit jelik dgn kepercayaan 'tahun baru, mesti ada azam baru'. Kau faham, maksud aku? Dan, aku akui, aku sangat kagum dgn segelintir manusia yg betul2 berkerja keras utk mencapai azam mereka. X kira la, new year resolution atau pon lifetime resolution. #salute

Lain satu perkara yg org sibuk nak buat bila tiba tahun baru ialah, new year countdown and celebration. Ouh, come on. Kau countdown new year.. pastu? Oke, pastu kau celebrate dgn tgk bunga api... pastu? Haa.. ade new year concert. Then? Oh, kau celebrate dgn new year party.. Oke.. pastu? Pastu? Kau hanyut dgn celebration kau smpi pagi esok, sbb 1 jan x keje. Lagi teruk bile mana party kau went wild. Ada sex bagai, konon nak buktikan kau cintakan tahun baru sama macam kau cintakan kekasih kau. Macam tu? Jujur aku katakan. Aku x boleh hadam benda2 ni. Maksud aku, atas dasar apa sambutan tu dibuat? Call me conservative, it doesn't kill me at all.

FJ : Kalau tiba2 aku announce azam tahun baru aku ialah update blog dgn entri2 yg memberi lebih byk informasi dari merapu, sure aku kena 'bakar' teruk, kan? Hahahahaa

If you have enjoyed this entry. Please feel free to bookmark it using your favorite social bookmarking site

Post a Comment

Have something to say? ;)