Friday 6 March 2009

Perkara2 dalam hidup

Td, ms tgh keje, tibe2 aku terpk psl mende ni.. Perkara2 yg aku teringin nk buat dalam hidup aku..

Perkara2 yg aku teringin nk buat tp, blom pernah buat lagi/blom tercapai.
  1. Nk derma darah. Dr dulu,, kat matriks, nk derma darah, tp tiap kali aku nk derma darah, ade je halangan2 nye.. smpi skrg, x pnah2 lagi derma darah. Kt sini, pnah la skali aku nk derma darah utk sorg student phD ni, utk research dia, tp dia kate, dah ramai sgt org yg nak, so dia kate nk contact aku later, smpi hari ni, xde pon contact.
  2. Aku nk ade simple wedding.Heart Ala, kalo mende ni, tny seme pompuan pon, mesti ade impian masing2 la. Cume kalo tny aku, aku TAKNAK majlis kawin yg grand2. Nk yg simple dan serba sederhana tp aku puas hati. Kalo boleh buat akad nikah, kenduri, pastu majlis sambut menantu dlm hari yg same pon aku x kesah, Melampau la kan sehari, ok2 2 hari la.
  3. Hantar mak ayah aku gi holiday overseas + umrah. Mula2 kasi dorg gi umrah, pastu ke tmpt2 priority, iaitu tmpt2 yg aku pnah pegi dlm hidup aku, then br tmpt2 lain. Aku harap, time aku dah ade duit utk buat mcm tu, mak ayah aku masih sehat lagi, utk jelajah dunia. Amin.
  4. Blajar wat nasik dagang.LargeGasp Haaa, ni aku taw, mesti ramai yg suke. Bermula dgn bf aku, dia mintak aku wat nasik dagang. Mane la aku reti. Pastu, ni warga2 keluarga surrey park barn (amek, abes specific tu haa). Kalo seminggu keje 5 hari, 3/5 tu ade la org yg duk tny psl nasik dagang kat aku. Insya-Allah, one day bleh la blajar. Dah terrer, bleh bukak kedai mcm aishah.
  5. Dlm byk2 tmpt kat dunia ni, aku teringin nk jelajah aussie. Siyes. Siyes! X taw la ape yg best kt sane. Cume, aku nak gi.
  6. Aku xnk stakat jd cikgu matriks. Aku nk jd lecturer university. So, kne wat phD la kan? Mampukah? Huuuu.
  7. Nk name aku ade dlm dean list.

Perkara2 yg aku teringin nk buat dan dah separuh jalan tp x tercapai lagi.

  1. Aku nk abeskan degree aku ngan education year aku tu. Aku sggp (insyaAllah) nk tempuh dugaan2 dlm ms aku nk complete degree aku ni. Sbb aku percaya, Allah xkn turunkn dugaan2 tu kalo aku x mampu nk handle. Cume, aku x sggp biar mak ayah aku ssh hati bile dorg taw aku ssh kat sini.Frown Aku x kesah pon kne keje sbb kne cr duit nk sara hidup aku sbb x dpt scholar. Aku cume x nak mak ayah aku ssh pk mcm mane nk cr duit nk bg kat aku. Aku btol2 x sggp.
  2. Mggu depan adalah tough week utk aku. Hohohooo.. Sedang berusaha mengharunginye.
  3. Aku nk jadi sorg boleh adapt changes for good. Atau dalam kata lainnya, aku sggp berubah utk jadi lebih baik. Aku nk jd org mcm tu. Skrg ni? Aku x bleh nk wat conclusion. Yg pasti, diri aku yg skrg, x same mcm diri aku yg dulu.
Aku taw, seme ni benda2 biasa je. Bkn mcm org lain yg nak pegi bulan la, nk bina satelite ke.. seme ni cume benda bese, yg aku rs aku boleh buat ikut kemampuan aku. Small things do not necessarily unvaluable. It might mean nothing to you, but everything to others.

p/s: If you hv no idea what to do in your life, you might be interested in reading "100 things to do before you die"Gasp
If you have enjoyed this entry. Please feel free to bookmark it using your favorite social bookmarking site

Post a Comment

Have something to say? ;)